Tanken är att man själv på sikt ska kunna göra olika skins/teman (tänk som i wordpress typ). Jag är inte färdig med exakt hur detta ska fungera, men grunden ska vara att layoutförändringarna görs i koden i default.asp, konfiguration sker i config.asp, medan resten av filerna är "programfiler" som man inte ska behöva ändra något i, och som man kan uppdatera löpande med nya versioner.Lyberg wrote: Grymt najs webapp, har letat länge efter en "enkel" att förstå som denna, skönt att man kan göra sitt eget "gui" oxå i bakrunden , jag kommer köra lite olika tänk på den fronten. hursomhelst så kör jag windows 2012 som backend server, vilket försvårade asp classic en aning, jag får det inte riktigt att lira, verkar som fler har svårt att aktivera asp classic med windows 2012 server (iis8) har hållit på och trixxat nu i några timmar men det vill sig icke.. jag följde guiden , som egentligen inte var till iis8 men som det står i topicen.
...
kommer fortsätta testa få igång detta, testade även med lite andra asp server lösningar , även med apache och asp mod utan framgång, ska testa gamla chillisoft oxå och se om detta fungerar..
Målsättningen är också att vi ska använda min GoGridserver för en centraliserad lösning så småningom. Kommer dock dröja lite innan detta blir verklighet, då man också ju då måste ha ett vertyg för att redigera config-filen.