WebbApp "Välkommen hem"

Berätta hur du använder Switch King eller hur Switch King skulle kunna användas.
Post Reply
MatsG
1 star
1 star
Posts: 3
Joined: Thu 28 Jun 2012, 13:21

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by MatsG » Tue 04 Jun 2013, 09:14

Först och främst, tack för denna underbara webbapp :)
Jag tänkte köpa mig en billig kina-pekplatta för några hundra och hänga upp på väggen i hallen för detta ändamål.
Är det nån som testat på en 7" med 800x480 i upplösning ?
Fungerar det och ser det bra ut ?

///Mats

fabz
3 stars
3 stars
Posts: 140
Joined: Fri 19 Aug 2011, 10:23

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by fabz » Wed 05 Jun 2013, 22:37

MatsG wrote:Först och främst, tack för denna underbara webbapp :)
Jag tänkte köpa mig en billig kina-pekplatta för några hundra och hänga upp på väggen i hallen för detta ändamål.
Är det nån som testat på en 7" med 800x480 i upplösning ?
Fungerar det och ser det bra ut ?

///Mats
Tackar, tackar! Upplösningen bör inte vara något problem - det beror lite på hur många scenarioknappar du behöver ha plats med på bredden mest och på hur stor kartbild du lägger in själv. Så länge plattan kör en webläsare som bygger på webkit (chrome tex) bör det funka, men jag har ju inte testat det själv.

zorro
1 star
1 star
Posts: 12
Joined: Fri 04 Feb 2011, 02:52

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by zorro » Sat 08 Jun 2013, 09:50

Hej
och tack för en kanonfin app :clap: :clap:
Har precis börjat mitt bygge har lyckats fått in inne/ute tempen men hur får jag till visningen av aktiv elförbrukning :banghead:
känner att jag har mycket att lära

fabz
3 stars
3 stars
Posts: 140
Joined: Fri 19 Aug 2011, 10:23

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by fabz » Sat 08 Jun 2013, 10:29

zorro wrote:Hej
och tack för en kanonfin app :clap: :clap:
Har precis börjat mitt bygge har lyckats fått in inne/ute tempen men hur får jag till visningen av aktiv elförbrukning :banghead:
känner att jag har mycket att lära
Elförbrukningsvisaren är lite av en "gömd" funktion för att inte krångla till det för mindre teknikkunniga i hushållet. Tryck bara på den aktiva energiförbrukningen i listen med scenarios så ploppar mätaren fram i "fullskärm".

zorro
1 star
1 star
Posts: 12
Joined: Fri 04 Feb 2011, 02:52

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by zorro » Sat 08 Jun 2013, 10:42

A ha
du miss förstod mig
jag menar hur lägger jag till datakällan i conf filen samma som för inne/ute temp
så jag får visningen på hemma skärmen :oops:
sorry om jag var otydlig

andyboink
1 star
1 star
Posts: 1
Joined: Thu 13 Jun 2013, 19:21

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by andyboink » Thu 13 Jun 2013, 19:26

Hej,
Jag är ny på detta, vill bara säga att du producerat en mycket snygg app.
Har en Tellstick Duo och MacMini, kan jag då använda din app eller måste det gå via en Windows maskin?
Om jag vill kan jag då göra samma med Tellstick Net och köra pluginen TellstickNet plugin?

Tacksam för svar

fabz
3 stars
3 stars
Posts: 140
Joined: Fri 19 Aug 2011, 10:23

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by fabz » Wed 19 Jun 2013, 08:36

andyboink wrote:Hej,
Jag är ny på detta, vill bara säga att du producerat en mycket snygg app.
Har en Tellstick Duo och MacMini, kan jag då använda din app eller måste det gå via en Windows maskin?
Om jag vill kan jag då göra samma med Tellstick Net och köra pluginen TellstickNet plugin?

Tacksam för svar
Hej, Andy! Och tack för din fina ord!
Min webbapp är egentligen bara ett grafiskt webanvändarsgränssnitt för Switchking - en fjärrkontroll för Switchking, kan man säga. Switchking kräver en Windows- eller linuxburk, men självklart kan du köra en virtuell maskin om du vill. Min webbapp kräver fn en webserver som kör "asp classic", vilket alla windowsdatorer kan göra, och vissa linuxwebservrar.

Jag planerar i framtiden att lägga upp appen på en central server så att man slipper köra en webserver själv.

fabz
3 stars
3 stars
Posts: 140
Joined: Fri 19 Aug 2011, 10:23

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by fabz » Wed 19 Jun 2013, 08:40

zorro wrote:A ha
du miss förstod mig
jag menar hur lägger jag till datakällan i conf filen samma som för inne/ute temp
så jag får visningen på hemma skärmen :oops:
sorry om jag var otydlig
Elförbrukning är inte en datakälla utan räknas ut utifrån vilka enheter som är påslagna, (och hur mycket de är dimmade). Elförbrukningsvärdet räknas ut utifrån vad du matar in för Watt-värde i switchking under respektive enhet.

zorro
1 star
1 star
Posts: 12
Joined: Fri 04 Feb 2011, 02:52

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by zorro » Wed 19 Jun 2013, 14:29

Ok härligt då vet jag :clap: :clap: :clap:

Peren
2 stars
2 stars
Posts: 16
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: WebbApp "Välkommen hem"

Post by Peren » Tue 16 Jul 2013, 19:32

Hej

Mycket snygg och trevligt tillägg du skapat måste jag säga!

Jag har nu kommit igång och satt upp de flesta delarna som jag tänkt mig.
Jag har en fundering på om en "bug" eller miss jag kanske gjort. Så att det var ett liknade inlägg tidigare men kunde inte se om det kommit en lösning.

Jag får konstiga tecken i slutet på 'datatextlabel', tex "Växthuset: 21,7 #176;C" och "Temperatur Övervåning: 26,9 #176;C" Samt "Luftfuktighet Ute: 43,0 #37;". Vade dock att kommentera bort dataenhet i laddax.asp (ca rad 356)

Sedan har har jag en fundering om det inte skulle kunna gå att göra en 'HumidityLabel" likt du har "TempratureLabel", alltså visa värdet med ett snyggt %. (Kan man ändra färg på texten?)
Det som också då vore riktigt snygg ärr att ligt elförbrukningen om du klickar på utritade "TempratureLabel" visa graf för givare som "overlay".
(http://localhost:8800/datasources/11/gr ... istory=960)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests