Android-klienten och Widgets

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Martin
Administrator
Administrator

Android-klienten och Widgets

Post by Martin » Wed 29 Dec 2010, 18:07

Jag har fått en kommentar angående Android-klienten i kombination med Widgets där en användare säger att Widgets gör att telefonen låser sig.
Telefonen i fråga är en Desire HD. Jag har själv inte sett detta beteende och är därför intresserad av att lyckas provocera fram det.

Jag vet att det kan vara lite stökigt just när man konfigurerar upp klienten och man råkar ange exempelvis fel adress då det kan ta ett tag för klienten att svara men när det väl är uppe så brukar det funka (och konfigurera om gör man ju inte så ofta...).

En parentes är att den Android-version som Android-klienten stödjer (1.6) saknar en del funktionalitet och har en del buggar, och att det skulle hjälpa en del att lyfta till exempelvis 2.1, men det är en annan historia... 8-)
Ett lyft gör ju också att färre kan använda klienten...

Någon som har lust att dela med sig av sina erfarenheter?
Martin | Switch King

vildtrapper
1 star
1 star

Re: Android-klienten och Widgets

Post by vildtrapper » Wed 29 Dec 2010, 18:15

Vilken WidGet skulle det i så fall vara?
DHD har ju 2.2 och det har jag oxå på min Desire (ej HD)
Bara jag vet vilken widget kan jag testa, har även en X10m med 2.1 att testa med

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Wed 29 Dec 2010, 18:47

Vilken av Switch Kings det gäller vet jag inte men de fungerar ungefär likadant.

Jag har också Desire med 2.2...
Martin | Switch King

redina
3 stars
3 stars

Post by redina » Wed 29 Dec 2010, 19:31

Något jag upplevde lite störande var när jag bytte port, så försöker klienten att hämta enheter och sen när det blir timeout går den vidare till nästa och gör en timeout där också och så vidare vilket gör att det tar lång tid innan man kan konfigurera den. När man har konfig-problem så är den lite bökig.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Windows 7 Professional 64-bit, SK Server 3.2.0.2 (DB 2.5.5), SK Client 3.1.0.1

ekis
2 stars
2 stars

Post by ekis » Wed 29 Dec 2010, 19:49

Version 0.9.0.1
X10 med 2.1

Startar jag en widget (4x1) och sedan startar klienten då svarar inte klienten (Processen switchking.android)
Väjer jag att "tvinga fram en avslutning" så stänger den ner klienten som den skall.

Efter ett kort tag så börjar widgeten på startskärmen att bete sig på samma sätt, jag väljer då att tvinga fram en avslutning där med, så sker inget, och min telefon hänger sig.

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Wed 29 Dec 2010, 19:54

redina wrote:Något jag upplevde lite störande var när jag bytte port, så försöker klienten att hämta enheter och sen när det blir timeout går den vidare till nästa och gör en timeout där också och så vidare vilket gör att det tar lång tid innan man kan konfigurera den. När man har konfig-problem så är den lite bökig.
Det var detta jag menade med "stökighet" just vid omkonfigurering i mitt första inlägg.
Det står på min ToDo-lista...
ekis wrote:Version 0.9.0.1
X10 med 2.1
Startar jag en widget (4x1) och sedan startar klienten då svarar inte klienten (Processen switchking.android)
Efter ett kort tag så börjar widgeten på startskärmen att bete sig på samma sätt, jag väljer då att tvinga fram en avslutning där med, så sker inget, och min telefon hänger sig.
Detta låter ungefär som det jag är ute efter... Någon annan som kör X10 och upplever samma problem?
Ekis, kan du provocera fram detta och välja att skicka en rapport med en kommentar så att jag vet att det är du? Då får jag in den i min konsoll i Android Market och kan förhoppningsvis se exakt vilken rad som spökar...

Undra om det kan vara relaterat till X10 eller 2.1... :?:
Martin | Switch King

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Wed 29 Dec 2010, 23:18

Efter lite assistans från Ekis så kunde jag se att det märkligt nog fungerade att ansluta via emulatorn men inte via min egen telefon till Ekis.
Till min egen server fungerade det ju "självklart"... :banghead:

Förhoppningsvis löser 0.9.1 som nu finns på Android Market dessa problem.
Martin | Switch King

JKB
2 stars
2 stars

Post by JKB » Thu 30 Dec 2010, 09:09

Det var jag som skrev detta i kommentaren, tänkte skriva en tråd här men blev aldrig av. Jag kan säga att det fungerar nu i 0.9.1.1.

Verkade som det var något fel på 0.9.1 då enheten aldrig kom upp i widgeten, tror det stod "Otillgänglig beskrivning" eller nått liknande.

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Thu 30 Dec 2010, 09:14

JKB wrote:Det var jag som skrev detta i kommentaren, tänkte skriva en tråd här men blev aldrig av. Jag kan säga att det fungerar nu i 0.9.1.1.
Well. Kommentaren ledde mig ju iaf på rätt spår, så målet nåddes ju ändå :wave:
Martin | Switch King

Montario
1 star
1 star

Post by Montario » Fri 31 Dec 2010, 15:28

Hej!
Jag har uppmärksammat krashar på min Galaxy S mobil, Android 2.2.
Så fort jag kommer utanför mitt hemmanätverk så krashar SwitchKing Widgets.

Annars funkar klienten klockrent!

/Chris

Post Reply