kan script executor plugin startas från datakälla?

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
albinsson
3 stars
3 stars

kan script executor plugin startas från datakälla?

Post by albinsson » Thu 27 Sep 2012, 14:03

Hej.

Jag har precis fått till så jag får PUSH meddelande till min telefon om frysboxens temperatur överstiger -15C. Detta gjorde jag mha en "fake enhet" som går "på" om temperaturen från givaren stiger över -15C. Detta startar då Script executor pluginet..
Nu undrar jag om det går trimma bort behovet av en fake enhet för att åstakomma detta? Går det med andra ord typ ställa in datakällan så den levererar felvärdet "larm" om tempen stiger över valt intervall, och sedan få script executor pluginet att starta av just detta; att en datakälla visar status "larm"?
Eller finns det något annat sätt?

Sen undrar jag över min motorvärmarstyrning som jag gjorde för ett år sedan mha. Tasker på min android. Det var ju som sagt ett år sedan så funktionaliteten kanske finns (eller till och med fanns då) i Switch King?
Det jag har och vill åstakomma är en flexibel avrese tid och en temperaturberoende start. Så här går det till nu:
-Via en widget knappar jag in en avresetid i telefonen.
- Tre timmar före avresetid kollar tasker via REST vilken temperatur det är ute.
-Beroende på ute temp, startar värmaren 1,2 eller 3h före avresetid.
-Tasker skickar off via REST 15 min efter programmerad tid.
Som synes så sker alla utvärderingar och actions ifrån tasker, vilket också innebär att jag så här i efterhand knappt fattat vad jag har "programmerat" , samt att det blir beroende av nätverk och ström i telefonen osv.
Finns det något enklare sätt att göra detta?
De guider jag sett som skapar detta i Switchking har väl mer passat en som har väldigt statisk avresetid...

albinsson

Post Reply