Jag har en Roxcore filmduk och kör jag den i SK så funkar den, men kör jag den i Telldus Center så kraschar servern (SK). Det har inte varit något problem tidigare men blev akut när jag la in en Hasta rullgardin i Telldus Center då kraschar servern. Detta står i loggen när jag kör filmduken:
{Invocation Service - Shutdown} --<Fatal> -- 2012-09-03 11:02:10 -- Main Thread Error. Exception:
System.InvalidOperationException
Level 1) Objekt som kan ha värdet null måste ha ett värde.
StackTrace for Level 1:
vid System.ThrowHelper.ThrowInvalidOperationException(ExceptionResource resource)
vid SwitchKing.Server.BusinessAccess.Invocation.ExternalEventHandling.ExternalEventProcessor.ProcessStateChangeEvent(NativeDeviceEvent entry)
vid SwitchKing.Server.BusinessAccess.Invocation.ExternalEventHandling.ExternalEventProcessor.ProcessEntry(NativeDeviceEvent entry)
vid SwitchKing.Server.BusinessAccess.Invocation.ExternalEventHandling.ExternalEventProcessor.ProcessEntry(NativeEntityEvent entry)
vid SwitchKing.Server.BusinessAccess.Invocation.ExternalEventHandling.ExternalEventProcessor.ProcessQueue()
vid SwitchKing.Server.WinSvcServiceHost.InvocationService.ProcessExternalEvents(DeviceEntity deviceAccess)
vid SwitchKing.Server.WinSvcServiceHost.InvocationService.ProcessDeviceEvents()
{UnhandledExceptionController_Framework} --<Critical> -- 2012-09-03 11:02:10 -- Exception:
StackTrace for Level 1:
vid System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart_Context(Object state)
vid System.Threading.ExecutionContext.Run(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state)
vid System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart()
{UnhandledExceptionController_Framework} --<Critical> -- 2012-09-03 11:02:10 -- Exception:
StackTrace for Level 1:
vid System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart_Context(Object state)
vid System.Threading.ExecutionContext.Run(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state)
vid System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart()
Servernkrasch
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- Administrator
-
- 3 stars
Re: Servernkrasch
Telldus Center V 2.1.1 SK sever 2.0.3.0 Databas 2.01 SK client 2.0.3.4. Kör Windovs XP 32 bitar.
-
- Administrator
Svårt att ge någon bra hjälp annat än att det kan vara löst i en senare version. Det finns dels en senare stabil version av server än den som du har (2.0.3.4 om jag minns rätt), och dels v3.0 som finns i beta-version där det finns bättre stöd för Hasta.
Vi har ingen möjlighet att göra buggrättningar på en så gammal version, men däremot vore det bra att få reda på om felet går att återskapa i v3.0 och isf med en steg-för-steg-beskrivning.
Vi har ingen möjlighet att göra buggrättningar på en så gammal version, men däremot vore det bra att få reda på om felet går att återskapa i v3.0 och isf med en steg-för-steg-beskrivning.
Martin | Switch King
-
- 3 stars
Ok då inväntar jag v3.0 med spänning...
-
- 3 stars
Har skickat senaste logfilen och databasen