Har lurat lite på en lösning som startar om en kamera som ibland tappar WLan anslutningen.
Jag måste då manuellt starta om den (kontakt ut, kontakt in). Givetvis kom SK in i bilden.
Jag har en datakälla som visar om kameran är ONLINE eller OFFLINE (Körs spearat i ett vbs script 24/7)
Jag vill följande -
Då källan "Kamera" har varit OFFLINE i 10 min så skall OFF skickas till enheten följt av ON 1 min senare.
(Källan Kamera styrs av att kameran svara på ping)
Är källan kameran fortfarande OFFLINE efter första omstarten så kan den köra ytterligare en OFF - ON efter 10 min igen.
Nu till problemet, då jag har flera olika senario. Så om vi förutser att kamerna dör på natten så kommer
den starta om för att sen gå tillbaka till "Alla enligt schema" då kommer alla lampor vakna till liv då iPhonen
kopplat upp på nätverket, då kör den igång "Sen natthemkomst".
Någon som har en lösing till detta utanför Scenario schemat? Eller om man på något sätt kan skapa ett scenario
som återgår till "Last state" (Alltså om den släpper scenario NATT så gåt den tilbaka till NATT efter Kamera omstart..)
Ideer?
Omstart av IP-Kamera med SK
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- Administrator