Page 1 of 1

Could not connect to the Telldus Service

Posted: Thu 19 Apr 2012, 09:11
by gnagis_99
Jag kör med Windows7.

Hade en gammal version Server=1.10.1.3 och Klient=1.10.0.6 med licensnyckel.
Funkade klockrent. T.ex vid omstart av datorn så var alla Service igång och Schemaläggaren fungerade utan att man ens hade loggat in i Windows.

Uppgraderade till Server=2.0.3.9 och Klient=2.0.2.4 och efter det får jag problem med att programmet inte släcker/tänder som det ska.
Alla 5 Service är igång

Får felmeddelande i loggen :

{BusinessAccess - Invocation} --<Error> -- 2012-04-19 00:01:41 -- Failed to turn off device. Telldus APIs signalized an error when the request was sent. Error: Could not connect to the Telldus Service
{Invocation Service - Shutdown} --<Fatal> -- 2012-04-19 00:01:41 -- Main Thread Error. Exception:
SwitchKing.Server.BusinessAccess.PlatformStore.PlatformStateException

Level 1) Failed to turn off device. Telldus APIs signalized an error when the request was sent. Error: Could not connect to the Telldus Service

Re: Could not connect to the Telldus Service

Posted: Thu 19 Apr 2012, 09:43
by Martin
Verkar som om du antingen har en för gammal version av Telldus Center eller att installationen av Telldus Center på något sätt inte har gått igenom riktigt.
Om du har installerat 2.1.1 av Telldus Center så är nog de enklaste att avinstallera denna, starta om och därefter installera Telldus Center på nytt.

Re: Could not connect to the Telldus Service

Posted: Thu 19 Apr 2012, 10:00
by gnagis_99
Jag följde instruktionen på SwitchKing:s hemsida och installerade bl.a TelldusCenter 2.1.1
Men visst, jag provar att installerar om det.

Re: Could not connect to the Telldus Service

Posted: Thu 19 Apr 2012, 10:05
by Martin
Om ominstallation inte hjälper så måste vi tyvärr hänvisa dig vidare till Telldus. Felmeddelandet som syns i loggen - "Could not connect to the Telldus Service" - är Telldus egna. De är egentligen inte från Switch King, men Switch King återrapporterar dem via loggfilen.