Har börjat få en varning i loggen

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
redina
3 stars
3 stars

Har börjat få en varning i loggen

Post by redina » Sat 03 Mar 2012, 09:18

{BusinessAccess - Scenarios} --<Warning> -- 2012-03-03 09:06:39 -- The database contained an active scenario, but didn't contain any scheduled active scenarios.

Är det något jag gjort tro? Jag tror inte jag gjort något. Datorn mådde dåligt häromdan, kan databasen blivit lite korrupt?
----------------------------------------------------------------------------------------------
Windows 7 Professional 64-bit, SK Server 3.2.0.2 (DB 2.5.5), SK Client 3.1.0.1

Martin
Administrator
Administrator

Re: Har börjat få en varning i loggen

Post by Martin » Sat 03 Mar 2012, 20:39

Har sett detta uppkomma någon gång tidigare men inte lyckats återskapa det. Det försvinner om man aktiverar ett scenario och sedan går tillbaka till "rätt" scenario.

Har inte sett att det påverkar själva funktionen... Tror inte att det är en korrupt dB som spökar, så du har nog inget att oroa dig för på den fronten.
Martin | Switch King

redina
3 stars
3 stars

Re: Har börjat få en varning i loggen

Post by redina » Sun 04 Mar 2012, 10:47

Martin wrote:Har sett detta uppkomma någon gång tidigare men inte lyckats återskapa det. Det försvinner om man aktiverar ett scenario och sedan går tillbaka till "rätt" scenario.
Körde iväg ett scenario och det försvann ifrån loggen efter det. Tack!
----------------------------------------------------------------------------------------------
Windows 7 Professional 64-bit, SK Server 3.2.0.2 (DB 2.5.5), SK Client 3.1.0.1

Post Reply