Fel vid serverinstallation

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
PerM
3 stars
3 stars

Fel vid serverinstallation

Post by PerM » Sun 30 Oct 2011, 18:57

Hej,

Försökte installera SK server på min W7 x64 dator men då jag inte har Telluds Center klagar den och vill avbryta. Jag fick då upp följande meddelande.
sk.PNG
Har tyvärr inte mer information att ge.

// Per
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Martin
Administrator
Administrator

Re: Fel vid serverinstallation

Post by Martin » Sun 30 Oct 2011, 19:51

Får du problem även efter installation av Telldus Center?
Martin | Switch King

PerM
3 stars
3 stars

Post by PerM » Sun 30 Oct 2011, 20:54

Nej, då vill den ju inte göra en rollback.

Fick jag följande problem när jag försökte ändra status på min brytare (fångat av VisualStudio, så en annan felruta visades först):

Code: Select all

SwitchKing.Server.BusinessAccess.PlatformStore.PlatformStateException was unhandled
  Message=Failed to turn off device. Error: An error occurred while communicating with TellStick
  Source=SwitchKing Service Host
  StackTrace:
       at SwitchKing.Server.WinSvcServiceHost.InvocationService.ProcessDeviceEvents()
       at System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart_Context(Object state)
       at System.Threading.ExecutionContext.Run(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state)
       at System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart()
  InnerException: 
FYI så verkar inte Telldus Center heller gilla min sticka, den hänger sig under några sekunder varje gång den ska skicka ett kommando. Stickan kändes igen av Windows närjag pluggade i den men inget annat verkar fungera. et är en bach 3, så den är inte pyr-färsk direkt men har fungerat "bra" tidigare. Antar att det är dags att skaffa en dyr duo :cry:

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Sun 30 Oct 2011, 21:12

"Might have been corrupted" är väl nyckeln här, eftersom den inte är korrupt... ;)
Det är ett välkänt fenomen med installationspaket som installerar/avinstallerar tjänster och är skapade i Visual Studio. Ingen ko på isen, således, men meddelandet kunde vara trevligare.

Det finns en ticket som rör "gamla stickor" som ska implementeras i en kommande version av Telldus Center, men jag vet inte när den dyker upp (har man tur så är detta med i den testversion som Telldus skickade till oss i fredags, men troligtvis inte). De första batcherna av stickorna rapporterar inte status tillbaka till Telldus API:er och ger därför ett felmeddelande.
Martin | Switch King

PerM
3 stars
3 stars

Post by PerM » Sun 30 Oct 2011, 21:25

Åh, så du menar alltså att Telldus har lämnat allt folk med äldre stickor i sticket?! Skoj.

Fast, den borde väl ändå skicka nån signal till min brytare så den reagerar? Det gör den inte.

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Sun 30 Oct 2011, 21:32

PerM wrote:Åh, så du menar alltså att Telldus har lämnat allt folk med äldre stickor i sticket?! Skoj.
Tror snarare att det är så att man missat detta. Batch 3 var ju ett tag sedan (även om det inte förändrar ngt för den sakens skull) och saknar en del funktionalitet - bl.a. stöd för dimmers etc.

Hittade ticketen iaf: http://developer.telldus.se/ticket/98

Jag har av någon anledning fått för mig att den faktiskt ska skicka signaler även om den signalerar fel, och att det bara är ACK från stickan som inte kommer tillbaka, men jag kan ha fel...
Martin | Switch King

PerM
3 stars
3 stars

Post by PerM » Sun 30 Oct 2011, 21:50

Ok. Jag får iaf inte min sticka att fungera alls. Vet du om man kan hitta äldre TC nånstans?

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Sun 30 Oct 2011, 21:59

http://download.telldus.se/TellStick/So ... dusCenter/

Switch King 2.0 fungerar dock inte ihop med 2.0.4 och äldre eftersom anropen till Telldus API:er är förändrade, men det är väl viktigare att du får igång din sticka... :wave:
Martin | Switch King

PerM
3 stars
3 stars

Post by PerM » Sun 30 Oct 2011, 23:03

Tack.

Tyvärr funkar inte ens 2.0.0, "Tellstick not found". Surt sa räven.

Post Reply