Kill button

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
Micke N
2 stars
2 stars

Kill button

Post by Micke N » Thu 20 Oct 2011, 09:30

Hej alla,

Har kört med Tellstick o SK sedan batch #1 av Tellstick kom ut. Från början var det några enstaka stickproppskontaktar av Nexa, nu är det betydligt fler...

Nu med Tellstick Duo finns ju möjligheten att ta emot signaler i SK, men jag förstår inte riktigt hur jag ska använda dem som jag vill. Jag skulle vilja ha en strömbrytare (Nexa) vid tex sängen som ska släcka ALLT i huset. JAg skulle vilja att SK tar emot signalen och då skickar OFF till alla anslutna enheter. Några idéer på hur man gör det?

Jag provade med att lägga upp en datakälla som lästa då koden från just den knappen skickades. DÅ får man en status ON eller OFF. Sedan skapade jag ett scenario som skulle lyssna på den datakällan. När OFF fanns ska allt släckas, och sedan ska vanliga scheman köras...Problemet är att om intre knappen är i läge ON kommer allt att släckas, men jag vill ju bara att det ska släckas just då jag trycker på knappen, inte om knappen är av. Förstår ni?

Knappen styr även belysning direkt med sin kod så jag kan inte ha den i läge ON alltid...

/M

Palle500
4 stars
4 stars

Re: Kill button

Post by Palle500 » Thu 20 Oct 2011, 17:41

Kolla denna tråd:
viewtopic.php?f=8&t=373
Borde kunna fixa din total OFF funktion via PlugIn och sen ogiltlig förklara värdet efter 1 minut. Låt denna "utgång" styra dina scenarion. Men du får nog räkna med en dedikerad On/Off knapp för detta.

Post Reply