Lyckas inte få ett Switchking Live id

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Palle500
4 stars
4 stars
Posts: 431
Joined: Sun 16 Jan 2011, 13:15

Re: Lyckas inte få ett Switchking Live id

Post by Palle500 » Sun 16 Oct 2011, 11:43

Samma här men det räckte inte med omstart av tjänsterna utan fick starta om burken och trixa med Live ID i kryssat, av kryssat.
Sen hoppade allt igång igen. Börjar fundera på Linux. Windows är alldeles för instabilt men lättanvänt när det fungerar.
Martin kanske kan förklara hur SK hubb tjänsten fungerar och när den används.

Edit:
Tack Martin. Så Hubb tjänsten stoppas automatiskt om den inte kan nå servern. Bra att veta i framtiden om den inte vill starta.

MrPD
1 star
1 star
Posts: 5
Joined: Sun 20 Feb 2011, 21:50

Re: Lyckas inte få ett Switchking Live id

Post by MrPD » Sun 16 Oct 2011, 11:50

Nu har jag fått det att ladda ett nytt live ID men den säger att. Live ID används redan av någon annan. Begär ett nytt Live ID fått nya ID 3-4 gånger nu men samma Status hela tiden

/Robert

[EDIT]
Efter omstart av servern WinXP och lite mer trixande med LiveID så hoppade det igång igen

Robert
Server 2.0.0.36 Klient 2.0.0.19
Databas 2.01 Telldus 2.1.0

pelle.moberg@telia.com
1 star
1 star
Posts: 2
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: Lyckas inte få ett Switchking Live id

Post by pelle.moberg@telia.com » Fri 21 Oct 2011, 10:51

Har inte fått Live ID att funka på ett par veckor. Har uppgraderat till senaste versionen av både server och klient. Försöker få nytt Live-ID men får felmeddelande "Misslyckades att begära nytt Live-ID" Alla tjänster är upp och igång

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Lyckas inte få ett Switchking Live id

Post by Martin » Fri 21 Oct 2011, 11:04

Ett fåtal användare har problem med detta.
Se mer här:
viewtopic.php?f=8&t=387
Martin | Switch King

erikjansson
1 star
1 star
Posts: 9
Joined: Fri 17 Oct 2014, 20:29

Re: Lyckas inte få ett Switchking Live id

Post by erikjansson » Fri 17 Oct 2014, 20:36

Hej på er.

Har precis installerat Switchking på min raspberry Pi och köpt en licens.

Får inte igång live funktionen felkod misslyckades att begära nytt live id (internal error)

Har läst igenom tråden och förstått att det kan bero på att någon service ej är startad.
Då jag är helt grön på Linux (debian) så skulle jag behöva lite hjälp med vilka kommandon som jag skall anväda för att se om de script som skall köras gör det osv..

Hoppas någon kan hjälpa mig, skulle vara mycket bekvämt att komma åt switchking även utanför mitt nätverk här hemma. (kommer åt det via mobilen om jag anger ip adressen till raspberry pi.

Tack på förhand

Erik

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Lyckas inte få ett Switchking Live id

Post by Martin » Mon 20 Oct 2014, 17:56

På grund av tekniska begränsningar stöds tyvärr Switch King Live inte på Linux. Det finns information om detta på sidan för licensköp.

Vanlig åtkomst direkt till servern utan Switch King Live stöds; du kan alltså ansluta med din iOS-enhet eller Android-enhet även om inte Live stöds.
Martin | Switch King

lasselars
1 star
1 star
Posts: 7
Joined: Sat 07 Feb 2015, 21:57

Re: Lyckas inte få ett Switchking Live id

Post by lasselars » Tue 01 Dec 2015, 22:20

Hej,
Jag sitter med samma problem med min Raspberry Pi där jag kör servern. Klienten körs i Win 7.
Är det någon som via sin Raspberry Pi lyckats:
1. Begära nytt Live ID
2. Använda SwitchKing Live

Jag tänkte ett tag att man kanske kunde göra detta med server och klient på Windows och sedan flytta någon fil till servern. Möjligt?

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Lyckas inte få ett Switchking Live id

Post by Martin » Wed 02 Dec 2015, 16:07

Switch King Live är på grund av de tekniska begränsningarna helt enkelt inte med i paketet för Linux.
:(
Martin | Switch King

jacobianen
1 star
1 star
Posts: 5
Joined: Sun 04 Jan 2015, 23:20

Re: Lyckas inte få ett Switchking Live id

Post by jacobianen » Thu 25 Feb 2016, 08:22

Hej

Tråden har några år på nacken. Kör switchking på en raspberry pi och det fungerar bra. Vill dock aktivera live tjänsten men får internal error.

Då är frågan. Har någon lyckats lösa att köra switchking live på en RPI nu? Fungerar live tjänsten på en RPI?

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Lyckas inte få ett Switchking Live id

Post by Martin » Mon 29 Feb 2016, 14:09

Det är tyvärr samma läge nu - den tekniska lösning som Switch King använder för kommunikation med Live-tjänsten finns inte i Linux-varianten av Mono-ramverket.
Martin | Switch King

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests