När jag nyttjar "Hämta data när fil har ändrats" i datakällan så får jag följande i loggen:
StackTrace for Level 1:
at System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath)
at System.IO.FileStream.Init(String path, FileMode mode, FileAccess access, Int32 rights, Boolean useRights, FileShare share, Int32 bufferSize, FileOptions options, SECURITY_ATTRIBUTES secAttrs, String msgPath, Boolean bFromProxy)
at System.IO.FileStream..ctor(String path, FileMode mode, FileAccess access, FileShare share)
at System.IO.File.Open(String path, FileMode mode, FileAccess access, FileShare share)
at SwitchKing.Server.BusinessAccess.DataCollection.Engines.FileSystemWatcherEngine.FileWriteCompleted(String filename)
at SwitchKing.Server.BusinessAccess.DataCollection.Engines.FileSystemWatcherEngine.CheckAvailibilityAndCollect(FileSystemWatcher watcher, String fullPath, WatcherChangeTypes type)
{BusinessAccessDataCollection - FileSystemWatcher} --<Error> -- 2011-02-16 19:27:10 -- Failed to check availibility. Error:
Level 1) Access to the path 'd:\MsureData\FileOutput\tempdata_VB-RETUR_output.txt' is denied.
Är det korrekt? Är det "SERVICE" som skall ha mer rättigheter på katalogen?
MVH Peter
access denied
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- Administrator
Re: access denied
Får du detta varje gång eller bara ibland?Rhodin wrote:Level 1) Access to the path 'd:\MsureData\FileOutput\tempdata_VB-RETUR_output.txt' is denied.
Kan det vara så att filen är låst även för läsning (av Beyond Measure)?
Om du tittar på rättigheterna för textfilen, vem står som ägare och hur ser "effective rights" ut för användaren "Local System" (eller administratörsgruppen) på den enskilda filen?
Martin | Switch King
-
- 4 stars
Det ser korrekt ut med rättigheter etc så jag tror nog att det är BM som låser filen.
MVH Peter
PS: Bör det vara SYSTEM, SERVICE eller LOCAL_SERVICE som skall ha rättigheter där (vem är SKs tjänst?)
MVH Peter
PS: Bör det vara SYSTEM, SERVICE eller LOCAL_SERVICE som skall ha rättigheter där (vem är SKs tjänst?)
-
- Administrator
Switch King kör med "Local System", vilket inkluderar NT AUTHORITY\SYSTEM och BUILTIN\Administrators.
Det är SYSTEM som gäller...
Det är SYSTEM som gäller...
Martin | Switch King
-
- 4 stars
Troligen är det så - se "May not lock textfile for reading while writing"Rhodin wrote:Det ser korrekt ut med rättigheter etc så jag tror nog att det är BM som låser filen.
http://www.beyondmeasure.se/development/issues/8
-
- 4 stars
Rhodin fick du till detta? Jag får samma fel som du.
Det ska ju vara klart från BM:s sida.
// Sonny
Det ska ju vara klart från BM:s sida.
// Sonny
Beyond Measure 1.7
Switch King
Klient 3.1.0.1
Server 3.2.0.2 med Databas 2.5.5
Telldus 2.1.1
Switch King
Klient 3.1.0.1
Server 3.2.0.2 med Databas 2.5.5
Telldus 2.1.1
-
- 4 stars
Hmm. det var länge sen. Nu kör jag BM och kommunicerar via REST mellan BM och SK...
MVH Peter
MVH Peter