Byte av systemläge. Bugg eller inte...?

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
Brage
2 stars
2 stars
Posts: 33
Joined: Tue 06 Aug 2013, 15:10

Byte av systemläge. Bugg eller inte...?

Post by Brage » Fri 23 Jan 2015, 16:57

Hallå gott folk!

Har hittat ett märkligt fenomen när jag byter systemläge.

Låt säga att du har två stycken systemlägen. HEMMA och BORTA

Mitt schema för fönsterbelysningen i hallen är detsamma för båda dessa systemlägen.
Scemat och vilkoren är:
På Mån-Sön 00:00
Villkor skymningsrelä På

Låt säga att skymningsrelät är Av och du byter systemläge, så kommer lampan att tändas under en liten stund för att sedan släckas.
Det verkar precis som att systemet inte har "koll" från början när ett systemläge ändras, utam kollar alla regler när det väl blir aktivt.

I mitt fall innebär detta att i stort sett hela huset tänds upp under ca 30 sek när jag aktiverar ett systemläge, för att sedan släckas ner...?

Är detta något ni andra märkt av eller är det jag som gjort en miss någonstans?

EDIT

Fel skrivet av mig! Om låt säga att lampan enbart är länkad till systemläge HEMMA så kommer den att tändas under en liten stund när detta systemläge HEMMA aktiveras för att sedan släckas. (Om då skymningsreläet självklart är av) annars så tänds den enlig ordning.

Mellumen
1 star
1 star
Posts: 5
Joined: Sat 07 Feb 2015, 13:19

Re: Byte av systemläge. Bugg eller inte...?

Post by Mellumen » Sat 07 Feb 2015, 13:46

Jeg har merket det samme, men har ingen fix til dette. Styrer ikke så mye enda, så har ikke vært et problem, men om man styrer store deler av huset ser jeg frustrasjonen. Hadde vært flott om noen har en workaround!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 27 guests