Hei
Jeg har benyttet Telldus Tellstick Duo 2.1.1 med SwitchKing 3.2.3.1 i omtrent 6 måneder nå. All programvare og Telldus'en kjører på en pc med Windows 8.1. Løsningen er bygget ut med 38 enheter (Nexa og Anslut og Viking temp.sensorer) som styrer mesteparten av varme og lys i huset. Har laget en rekke gruppeskjema og regler for å gjøre alt så automatisert som mulig. Har likevel også veggbrytere for mye av lyset da det i mange sammenhenger er praktisk. Et problem som har vært hele tiden er at SwitchKing i mange tilfeller ikke ser ut til å plukke opp når brytere blir brukt for å slå lys av eller på. I Telldus Center så endrer tilstanden seg, men ikke alltid i SwitchKing. Neste gang den synkroniserer så endres da tilstanden igjen. Skrur jeg av synkronisering så viser ikke SwitchKing nødvendigvis rett tilstand. Det skaper litt frustrasjon i heimen. Bryterproblemet gjelder både LWST 605 brytere og Nexa PRO WTE-2. De aktuelle bryterne har tilnærmet "fri sikt" til Telldus'en som er plassert 7-10 meter unna.
Jeg har fått lånt meg en RFXCom og satt opp Domoticz, og der ser ikke dette ut til å være noe problem, og et bytte kan derfor bli aktuelt. Jeg har jo brukt litt tid på å sette meg inn i SwitchKing og lage oppsett og liker løsningen godt så før jeg går til det skritt å bytte det ut så jeg tenkte jeg skulle hører om det er noe jeg kan ha gjort feil, eller om det er noen tips for å utbedre problemet?
Bruk av veggbrytere vises ikke i SwitchKing
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20