Invalid lenght... Switch King "dumpar"

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
cobra
1 star
1 star

Invalid lenght... Switch King "dumpar"

Post by cobra » Thu 20 Jan 2011, 18:19

Hej Får detta meddelande vid uppstart se urdrag ur log:

Exception:
Level 1) Invalid length of array codeData. Expected length is 2 but length is 1.

StackTrace for Level 1:
at SwitchKing.Common.Entities.DeviceTypes.UPMSelfLearning.GetDeviceCode(String[] codeData)
at SwitchKing.Server.BusinessAccess.PlatformStore.TelldusCoreAccess.ParamReader.MergeParamsFromRegistry(Int32 deviceId, UPMSelfLearning type)
at SwitchKing.Server.BusinessAccess.PlatformStore.TelldusCoreAccess.ParamReader.MergeParamsFromRegistry(Int32 deviceId, DeviceTypeDefined type)
at SwitchKing.Server.BusinessAccess.PlatformStore.TelldusCoreAccess.CreateDeviceFromPlatformStore(Int32 nativeId)
at SwitchKing.Server.BusinessAccess.PlatformStore.Windows.WindowsPlatformAccess.CreateDeviceFromPlatformStore(Int32 nativeId)
at SwitchKing.Server.BusinessAccess.PlatformStore.AbstractPlatformAccess.GetDevicesFromPlatformStore()
{BusinessAccess - Devices} --<Warning> -- 2011-01-20 17:47:40 -- Failed collecting device data from platform store.
:?: :?: :?:
Cobra

Martin
Administrator
Administrator

Re: Invalid lenght... Switch King "dumpar"

Post by Martin » Thu 20 Jan 2011, 19:37

Jag gissar att du har några UPM-enheter inlagda...

Om du har Switch King 0.9.1 eller tidigare så var Switch King anpassat för en version av Telldus Center där det fanns en bugg i hanteringen av UPM-enheter.
I 0.9.2 så ska detta vara justerat.
Martin | Switch King

cobra
1 star
1 star

Re: Invalid lenght... Switch King "dumpar"

Post by cobra » Thu 20 Jan 2011, 19:56

Martin wrote:Jag gissar att du har några UPM-enheter inlagda...

Om du har Switch King 0.9.1 eller tidigare så var Switch King anpassat för en version av Telldus Center där det fanns en bugg i hanteringen av UPM-enheter.
I 0.9.2 så ska detta vara justerat.
:!: Rätt har UPM enheter
:oops: Jag tankade ner från er sida i tisdag's är väl lite "ringsostig" då jag inte noterade att en ny version fanns....
:) Skickade gamla versionen ut i "bitrymden" och gjorde en IPL så det funkar igen..
Cobra

Post Reply