Ikväll tändes inga lampor.
Jag kollade PC:n och såg att den var omstartad efter något fel.
När jag försökte starta SK fick jag ruta ett i bifogade bild.
När jag svarade OK fick jag ruta två i bilden.
Jag har försökt flera ggr med båda alternativen.
Vad har hänt? Hur får jag igång mitt system?
Jag har en gång tidigare fått ruta ett. Den gången kom jag direkt vidare, men fick då dubbletter på alla enheter.
Client 2.0.1
Server 2.0.2
Med hopp om hjälp
//Sven
Mismatch??
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 2 stars
Mismatch??
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Administrator
Re: Sv: Mismatch??
Om du tittar i loggen för Switch King eller i Windows loggbok, syns det något där?
Dessa fel brukar vanligtvis uppstå när Telldus Core/Service har kraschat eller stött på problem och levererar fel information till Switch King. Det brukar lösa sig om man startar om Telldus Service och/eller datorn.
Dessa fel brukar vanligtvis uppstå när Telldus Core/Service har kraschat eller stött på problem och levererar fel information till Switch King. Det brukar lösa sig om man startar om Telldus Service och/eller datorn.
Martin | Switch King
-
- 2 stars
Re: Mismatch??
Tack. Omstart av Telldus fick fart på hela systemet.
Bifogar loggen från SK
Tyvärr försvann alla inställningar av enheterna. Jag har backup av hårddisken. Vilken/vilka filer i vilket bibliotek ska jag återställa?
//Sven
Bifogar loggen från SK
Tyvärr försvann alla inställningar av enheterna. Jag har backup av hårddisken. Vilken/vilka filer i vilket bibliotek ska jag återställa?
//Sven
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Administrator
Re: Mismatch??
Du måste återställa filen som ligger i katalogen "DB" under Switch Kings installationskatalog.
http://www.switchking.se/sv/faq/39-konf ... ch-scheman
Om samma problem uppstår i framtiden så är det enklaste att avbryta starten av klienten direkt när man får information om att dubbletter finns. I vissa fall kan Switch King identifera att Telldus Core/Service har kraschat och hantera detta genom att ge ett tydligt felmeddelande direkt i klienten, men det är inte i alla fall som felen är så "tydliga" att det är möjligt att säga att det verkligen har uppstått ett fel.
Tidigare var detta fel inte helt ovanligt, men i senare versioner av Telldus drivrutiner har vi nästan upplevt att det har försvunnit helt så ett stalltips är därför att som sagt försäkra sig om att senaste drivrutinen är på plats.
http://www.switchking.se/sv/faq/39-konf ... ch-scheman
Om samma problem uppstår i framtiden så är det enklaste att avbryta starten av klienten direkt när man får information om att dubbletter finns. I vissa fall kan Switch King identifera att Telldus Core/Service har kraschat och hantera detta genom att ge ett tydligt felmeddelande direkt i klienten, men det är inte i alla fall som felen är så "tydliga" att det är möjligt att säga att det verkligen har uppstått ett fel.
Tidigare var detta fel inte helt ovanligt, men i senare versioner av Telldus drivrutiner har vi nästan upplevt att det har försvunnit helt så ett stalltips är därför att som sagt försäkra sig om att senaste drivrutinen är på plats.
Martin | Switch King