Anslut / Jula dimmer support

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
Valle
1 star
1 star
Posts: 5
Joined: Sun 22 Jul 2012, 15:15

Anslut / Jula dimmer support

Post by Valle » Sat 19 Jan 2013, 14:28

Hej
Jag vet inte om jag nu köpt på mig något som saknar support i Switchking...
Men jag tänkte mig testa plugin wakeuplight och var därför och köpte en dimmer av märket anslut på Jula. Batch 2028521
Tyvärr får jag den inte att fungera vid switchking och duo. Jag har kört "lär upp" med olika koder i switchking och tellduscenter. Men som mest har jag fått den att reagera på frånslag efter att jag manuellt slagit till den. Tyvärr lyckad jag aldrig "slå på" enheten och än mindre dimma via switchking ? Vad gör jag för fel ?
Sen såg jag efter jag köpt dimmern att Nexa är dom enda som stödjer absolut dimmning....kommer jag överhuvudtaget få wakeup light att fungera tillsammans med ansluts dimmer?

Med vänlig hälsning,
Marcus

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Anslut / Jula dimmer support

Post by Martin » Sat 19 Jan 2013, 15:43

Valle wrote:kommer jag överhuvudtaget få wakeup light att fungera tillsammans med ansluts dimmer?
Nej, tyvärr inte. Absolut dimming (dimmning med procentsatser) av Ansluts dimmer stöds inte av TellStick.
Martin | Switch King

Valle
1 star
1 star
Posts: 5
Joined: Sun 22 Jul 2012, 15:15

Re: Anslut / Jula dimmer support

Post by Valle » Sat 19 Jan 2013, 16:48

Martin wrote:
Valle wrote:kommer jag överhuvudtaget få wakeup light att fungera tillsammans med ansluts dimmer?
Nej, tyvärr inte. Absolut dimming (dimmning med procentsatser) av Ansluts dimmer stöds inte av TellStick.
ok! Då vet jag att inte wakeup fungerar med ansluts dimmer alltså. Då är det endast Nexa som stödjer detta plugin ?
Men finns det någon annat stöd för ansluts dimmer i Switchking ? Hittar den inte bland de olika enheterna och när jag provar med Proove självlärande dimmer lyckas jag få den att "lära upp". Men den går alltså endast att slå av.... inte slå på...

/Marcus

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Sv: Anslut / Jula dimmer support

Post by Martin » Sat 19 Jan 2013, 22:00

Pluginet är inte begränsat till Nexa men däremot stödjer TellStick bara Nexas dimmers fullt ut.

Ansluts enheter kan ibland kräva att man bara använder vissa kombinationer av koder. Ställ gärna frågan även på Telldus forum.
Martin | Switch King

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests