Import av enheter efter serverbyte

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
Hazze76
1 star
1 star

Import av enheter efter serverbyte

Post by Hazze76 » Fri 14 Dec 2012, 19:32

Har följt guiden här: http://www.switchking.se/faq/36-install ... nnan-dator
Och följt den steg för steg.

Efter jag installerat klienten så får jag mycket riktigt upp frågan om jag vill importera de gamla enheterna. Väljer jag att göra det så får jag upp följande felmeddelande och alla SK tjänster kraschar.....

System.ServiceModel.EndpointNotFoundException

Level 1) Det gick inte att ansluta till http://192.168.1.92:8080/SwitchKingFrameworkServiceHost. TCP-felkod 10061: Det gick inte att göra en anslutning eftersom måldatorn aktivt nekade det 192.168.1.92:8080.
Level 2) Det går inte att ansluta till fjärrservern
Level 3) Det gick inte att göra en anslutning eftersom måldatorn aktivt nekade det 192.168.1.92:8080

StackTrace for Level 1:

Server stack trace:
vid System.ServiceModel.Channels.HttpOutput.WebRequestHttpOutput.GetOutputStream()
vid System.ServiceModel.Channels.HttpOutput.Send(TimeSpan timeout)
vid System.ServiceModel.Channels.HttpChannelFactory.HttpRequestChannel.HttpChannelRequest.SendRequest(Message message, TimeSpan timeout)
vid System.ServiceModel.Channels.RequestChannel.Request(Message message, TimeSpan timeout)
vid System.ServiceModel.Dispatcher.RequestChannelBinder.Request(Message message, TimeSpan timeout)
vid System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel.Call(String action, Boolean oneway, ProxyOperationRuntime operation, Object[] ins, Object[] outs, TimeSpan timeout)
vid System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel.Call(String action, Boolean oneway, ProxyOperationRuntime operation, Object[] ins, Object[] outs)
vid System.ServiceModel.Channels.ServiceChannelProxy.InvokeService(IMethodCallMessage methodCall, ProxyOperationRuntime operation)
vid System.ServiceModel.Channels.ServiceChannelProxy.Invoke(IMessage message)

Exception rethrown at [0]:
vid System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.HandleReturnMessage(IMessage reqMsg, IMessage retMsg)
vid System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type)
vid SwitchKing.Client.GUI.SKSrv.FrameworkService.GetDevicesFromPlatformStore(PlatformStoreProvider provider, KeyValuePair[] storeParams)
vid SwitchKing.Client.GUI.Server.AddNewDevicesFromRegistry()
vid SwitchKing.Client.GUI.frmDeviceDeleteAsk.OKButtonClicked()

Spelar ingen roll om den kör mot Localhost eller mot dess riktiga IP-adress 192.168.1.92

Ingen brandvägg är påslagen på datorn.

Nyinstallerad Windows 7 SP 32-bit

Martin
Administrator
Administrator

Re: Import av enheter efter serverbyte

Post by Martin » Fri 14 Dec 2012, 20:14

Se gärna kategorireglerna innan postning i supportkategorin (versioner på programvara etc) :wave:

I det här fallet krävs nog loggfiler för server och klient.
Martin | Switch King

Hazze76
1 star
1 star

Post by Hazze76 » Fri 14 Dec 2012, 21:26

Hej

OK.... :-)

Server: 3.1.0
Klient: 3.0.1
TelldusService-30swait patch inlagd
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Hazze76
1 star
1 star

Post by Hazze76 » Fri 14 Dec 2012, 21:31

Hej

Släpp det.... stod ju i klartext i loggfilen..... :oops:

DB var av ngn anledning skrivskyddad. Hängde upp mig för mycket på felmeddelandet om att den inte fick öppna en anslutning på 8080

/H

Post Reply