Temperaturstyrning

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
Hazze76
1 star
1 star

Temperaturstyrning

Post by Hazze76 » Sun 09 Dec 2012, 17:38

Hej

Ganska ny på det här med Telldus/Switch King men efter ett par dagars labbande så börjar man se potentialen.... :D

Har ett gäng tempgivare i varje rum som jag tänkte skulle styra mina element med hjälp av ett WRR-1 relä.

Nu till saken jag ej fått kläm på....

Jag vill att reläet skall bli "till" när temperaturen i rummet faller under 20,5 grad och från vid 21,5 grad oavsett tid på dygnet. Jag kan tyvärr inte hitta något enkelt sätt att sätta upp detta schema/scenario utan ser mig tvungen att skapa ett scenario som slås på 00:00 och som får köra i 24h om temperaturen är under 21,5 och ett scenario som startar 00:00 körs i 24h och slår av (tvingande) om temperaturen är över 21,5.
Detta funkar i de tester jag gjort men jag tycker att det är lite väl omständigt.

Har jag missat något eller är det så här man får göra?

/Hasse

Martin
Administrator
Administrator

Re: Temperaturstyrning

Post by Martin » Sun 09 Dec 2012, 18:08

Scenario behövs inte.

Ett gruppschema med ett "On" exempelvis kl 00:00, och som är kopplad till en regel där temperaturen är < 20,5 grader med en hysteres på en grad löser ditt problem.
Koppla gruppschemat till de enheter du vill ska påverkas.

Du kan testa det "live" genom att skicka in värden på test via REST-gränssnittet (sök på "addvalue" på sidan http://www.switchking.se/en/component/c ... rest-anrop).
Martin | Switch King

Post Reply