Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
Martin
- Administrator

Telldus kommer troligen att släppa motsvarande version skarpt som en buggfix för Windows. Alla användare som hittills har kört den har rapporterat att den har löst problemet.
Martin | Switch King
-
bowmore21
- 2 stars

Halloj
Jag har också upplevt exakt samma problem dvs. mina tempgivare "slutar" att fungera efter ett tag.
Bytte därför för 3 dagar sedan ut TellDus-komponenterna till de som var refererade till i denna tråd och det ser ut att fungera mycket bättre.
Har vid något tillfälle under helgen fått fel på någon av givarna men det har självläkt utan handpåläggning.
Ser dock en sak när jag i SwitchKing tar fram grafen till mina resp. olika givare och det är att ex. mellan 03:49 och 06:23 i morse så fanns inga loggade värden till en av givarna. Grafen var "tom" där, dvs inget fixerat "felvärde" var loggat eller visades när grafen ritades. Sen när värdena började komma tillbaka så fortsatte grafen att ritas som den skulle.
Alltså, det verkar som om SK utelämnat värden under några timmar, någon annan som sett samma sak ?
-
rickard_
- 1 star

Hej,
Jag har nu kört den nya versionen ett tag och det fungerar som sagt mycket bättre, dock har den två gånger slutat ta emot data, då även i tellstick programvaran ( vilket inte var fallet innan version bytet ), Omstart av Tellstick tjänsten löser dock problemet.
-
PABben
- 2 stars

Husk og legge .dll-filen også inn i /windows/system32 (evt /system64)
Edit: Korrekte mapper er Windows\System32, eller Windows\SysWow64
Last edited by
PABben on Mon 29 Oct 2012, 14:58, edited 1 time in total.
-
PABben
- 2 stars

Jeg har opplevd det samme, men det gjelder kun 1 produsent/temp.giver (av totalt 4 temp.givere). Dette har skjedd kun 1 gang og etter at jeg byttet batterier i giveren har det ikke gjentatt seg
bowmore21 wrote:Halloj
Jag har också upplevt exakt samma problem dvs. mina tempgivare "slutar" att fungera efter ett tag.
Bytte därför för 3 dagar sedan ut TellDus-komponenterna till de som var refererade till i denna tråd och det ser ut att fungera mycket bättre.
Har vid något tillfälle under helgen fått fel på någon av givarna men det har självläkt utan handpåläggning.
Ser dock en sak när jag i SwitchKing tar fram grafen till mina resp. olika givare och det är att ex. mellan 03:49 och 06:23 i morse så fanns inga loggade värden till en av givarna. Grafen var "tom" där, dvs inget fixerat "felvärde" var loggat eller visades när grafen ritades. Sen när värdena började komma tillbaka så fortsatte grafen att ritas som den skulle.
Alltså, det verkar som om SK utelämnat värden under några timmar, någon annan som sett samma sak ?
-
PABben
- 2 stars

PABben wrote:Jeg har opplevd det samme, men det gjelder kun 1 produsent/temp.giver (av totalt 4 temp.givere). Dette har skjedd kun 1 gang og etter at jeg byttet batterier i giveren har det ikke gjentatt seg.
Eller er kanskje dette løsningen? -->
viewtopic.php?f=10&t=776
bowmore21 wrote:Halloj
-
sonnyboy
- 4 stars

Lånar denna lite, idag hände det igen,
Level 1) Failed to turn off device. Telldus APIs signalized an error when the request was sent. Error: TellStick not found
har loggar från både SK och telldus_client_debug.txt samt telldus_service_debug.txt
Är det något ni vill ha eller någon annan ?
Beyond Measure 1.7
Switch King
Klient 3.1.0.1
Server 3.2.0.2 med Databas 2.5.5
Telldus 2.1.1
-
Martin
- Administrator

sonnyboy wrote:Level 1) Failed to turn off device. Telldus APIs signalized an error when the request was sent. Error: TellStick not found
Detta har inte att göra med att Telldus Service slutar att ta emot signaler utan är snarare ett rent kommunikationsproblem mellan Telldus Service och stickan, där många löst problemet genom att byta USB-kabel.
I vissa fall tror jag även att Telldus hanterat detta med supportticket.
Då problemet som tråden berör är att anse som löst iom den nya drivrutinen från Telldus (fortfarande beta, dock) så låser vi tråden.
@Sonnyboy: Om du känner att du vill ta upp "TellStick not found" i annan tråd så går det självklart bra. Det finns även existerande trådar som berör just detta problem. Ett annat alternativ är att ta det som en supportticket till Telldus om det är så att det förekommer ofta.
Martin | Switch King