Slutter å hente målinger fra kilder etter 2-3 dager [LØST]

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Locked
cage121
2 stars
2 stars

Re: Slutter å hente målinger fra kilder etter 2-3 dager

Post by cage121 » Thu 20 Sep 2012, 09:42

Hei.

Byttet USB kabel for 2 uker siden, før dette stoppen min tellstick hver dag. Nå har den vært stabil i 2 uker.
TAkk for tipset, Martin! (Kjører versjon 3, med ny driver.)

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Thu 20 Sep 2012, 15:55

Efter att man släppt den senaste drivrutinen (http://telld.us/ellduservice3) så har Telldus inte fått in några rapporter eller loggar om anslutningar som tappas.

Om någon har upplevt att anslutning tappas även med denna version så vore det bra att maila Telldus dessa loggar så att man får mer kött på benen.
Martin | Switch King

gus
3 stars
3 stars

Post by gus » Fri 21 Sep 2012, 19:45

Martin wrote:Efter att man släppt den senaste drivrutinen (http://telld.us/ellduservice3) så har Telldus inte fått in några rapporter eller loggar om anslutningar som tappas.

Om någon har upplevt att anslutning tappas även med denna version så vore det bra att maila Telldus dessa loggar så att man får mer kött på benen.
Skickat in loggar till Telldus nu :-)

PABben
2 stars
2 stars

Post by PABben » Sun 23 Sep 2012, 12:41

PABben wrote:Stoppet igjen å ta imot signaler etter ca 18 timer. Nytt forsøk: Tatt ut batteriene på de 2 temp.målerene

EDIT: Fikk denne feilmeldingen når serveren startet opp om det kan være til nytte?
Image
EDIT 2: Går foreløpig stabilt, men etter at jeg tok ut batteriene får jeg jevnlige "error" på den siste måleren igjen. (Dette problemet forsvant ved oppgradering til ver. 3). Temp-målerene har altså tydeligvis innvirkning :banghead:
EDIT 3: Da falt systemet ned igjen - nå med kun 1 temp-måler. Fjernet den siste temp.måleren og restarter på ny...
3 døgn nå uten at systemet har stoppet. 1 bev.sensor, lyssensor som gir jevnlige input. Skal teste med den nye driveren, ny USB og tilbake med temp.målerene nå...

PABben
2 stars
2 stars

Post by PABben » Fri 28 Sep 2012, 17:02

Nå er jeg tom for ideer på hva som kan testes. Har sendt logger og info til telldus.

Her er en kort oppsummering på hva jeg har testet. Noen andre som har ideer på hva jeg kan prøve?
  • Ny skjermet USB-kabel
    Ny antenne
    Ny telldusdriver (ver3)
    Nye drivere på klient/server/service
    Plassering av sendere rett ved duo
    Uten temp.målere (og uten batteri i dem)
    Fjernet enhet 35 fra regedit (EventGhost gjenoppretter den)
    Stoppet "restart hvis telldus-feil i Ev.Gh. (Også fjernet enh. 35 fra regedit igjen)
    Installert alt på ny pc (La til 3 temp/hum. sensorer. Disse fungerte bra i noen timer. FOrsøkte å legge til bryter nexa wst-512. Stoppet da igjen)
For den spesielt interesserte så ligger loggene her: http://www.pabben.net/media/Telldus%20problem.rar

gus
3 stars
3 stars

Slutter å hente målinger fra kilder etter 2-3 dager

Post by gus » Sat 29 Sep 2012, 17:37

Mitt system har gått och blivit helt galet!
Från att ha haft detta fenomen varannan vecka har det under två dagar gått ner 5 ggr :(
Hoppas på en fix ifrån Telldus snart...

Videonisse
2 stars
2 stars

Post by Videonisse » Wed 03 Oct 2012, 21:33

PABben wrote:Nå er jeg tom for ideer på hva som kan testes. Har sendt logger og info til telldus.

Her er en kort oppsummering på hva jeg har testet. Noen andre som har ideer på hva jeg kan prøve?
Om du inte testat med att ansluta Tellstick till en USB-hub med strömmatning så skulle jag göra det. Verkar ha hjälpt för en del. Kan också hjälpa att byta till annan USB-port på datorn.

rickard_
1 star
1 star

Post by rickard_ » Mon 22 Oct 2012, 06:52

Hej,

Jag har samma problem, I mitt fall kommer informationen in till Telldus Center, men förs inte vidare till Switch King, så signalen har plockats upp av Tellsticken, så det bör inte vara fel på strömmatningen.
Har lagt på den senaste .exe och .dll:n från Telldus, men utan något förbättrat resultat, Ibland funkar det i någon timma, ibland 1-2 minuter.

Switch King Server 3.0.0
Switcg King Klient 3.0.1
Win XP sp3.

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Mon 22 Oct 2012, 08:31

Senaste versionen fick vi från Telldus den 1/10, där man har lagt in ytterligare försök att återuppta anslutningen mellan Telldus Core och Telldus Service.
Telldus varnade för att det kan förekomma bieffekter med denna version, men den ska samtidigt logga mer om en anslutning tappas. För egen del så hölls anslutningen uppe i två veckor innan anslutningen tappades sist (med föregående version - inte den som kom 1/10 - och då var det dessutom Telldus Center som tappade, inte Switch King).

Iom att det dröjde så länge sista gången innan anslutningen tappades så har jag problem att ge någon vettig återkoppling till Telldus.

Senaste beta-drivrutinen för Telldus Core/Service finns här:
http://telld.us/files/TelldusService-30swait.zip
Martin | Switch King

gus
3 stars
3 stars

Sv: Re: Slutter å hente målinger fra kilder etter 2-3 dager

Post by gus » Mon 22 Oct 2012, 08:50

Martin wrote:Senaste versionen fick vi från Telldus den 1/10, där man har lagt in ytterligare försök att återuppta anslutningen mellan Telldus Core och Telldus Service.
Telldus varnade för att det kan förekomma bieffekter med denna version, men den ska samtidigt logga mer om en anslutning tappas. För egen del så hölls anslutningen uppe i två veckor innan anslutningen tappades sist (med föregående version - inte den som kom 1/10 - och då var det dessutom Telldus Center som tappade, inte Switch King).

Iom att det dröjde så länge sista gången innan anslutningen tappades så har jag problem att ge någon vettig återkoppling till Telldus.

Senaste beta-drivrutinen för Telldus Core/Service finns här:
http://telld.us/files/TelldusService-30swait.zip

Denna har jag kört sedan den 1/10 utan att det gått ner. Innan fungerade det inte en hel dag.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Locked