Slutter å hente målinger fra kilder etter 2-3 dager [LØST]
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 3 stars
Sv: Slutter å hente målinger fra kilder etter 2-3 dager
Har också uppdaterat till 3.00. Det har gått i en vecka nu utan strul.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
-
- 2 stars
Re: Slutter å hente målinger fra kilder etter 2-3 dager
Ny "stopp" i natt etter å ha oppdatert server & klient til versjon .
-
- Administrator
Martin | Switch King
-
- 2 stars
Om det kan være nyttig info: Ca samtidig som jeg oppdaterte til versjon 3 la jeg også inn en bryter (nexa wst-512) samt en ny temp.måler ( http://www.clasohlson.com/no/Ekstra-tem ... r364441000 ). Nå slutter den å hente målinger 3-5 ganger om dagen.
-
- 5 stars
Re: Re: Slutter å hente målinger fra kilder etter 2-3 dager
Då tycker jag att du ska om möjlighet ges plocka bort de två enheterna så att Duo inte får in några signaler från dom och vänta och se om problemet kvarstår.PABben wrote:Om det kan være nyttig info: Ca samtidig som jeg oppdaterte til versjon 3 la jeg også inn en bryter (nexa wst-512) samt en ny temp.måler ( http://www.clasohlson.com/no/Ekstra-tem ... r364441000 ). Nå slutter den å hente målinger 3-5 ganger om dagen.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
-
- Administrator
Att just temperaturgivare är en bidragande orsak har varit en teori en längre tid, så om du har möjlighet att - som föreslagits - koppla bort dessa och se om det blir någon skillnad så vore det ju ytterst intressant.
Martin | Switch King
-
- 2 stars
Testet i går ca 24:00 å ta bort bryteren (wst-512). Systemet stoppet å hente målinger ca 08:00 i dag. Har nå også forsøkt å ta bort de 2 temperaturgivere som jeg viste til i forrige tråd + restartet server.
Disse enhetene står fremdeles i TelldusCenter. Bør jeg fjerne dem derfra også?
Jeg har nå kun en "aktiv" giver igjen i systemet ( http://www.clasohlson.com/no/Termometer/Pr363990000 ). Forsøker å fjerne denne også dersom systemet stopper igjen...
Jeg har nå kun en "aktiv" giver igjen i systemet ( http://www.clasohlson.com/no/Termometer/Pr363990000 ). Forsøker å fjerne denne også dersom systemet stopper igjen...
-
- 5 stars
Re: Re: Slutter å hente målinger fra kilder etter 2-3 dager
Jag tycker nog att du ska plocka ur batteri så att din duo inte får signal alls från den.PABben wrote:Testet i går ca 24:00 å ta bort bryteren (wst-512). Systemet stoppet å hente målinger ca 08:00 i dag. Har nå også forsøkt å ta bort de 2 temperaturgivere som jeg viste til i forrige tråd + restartet server.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
-
- Administrator
Instämmer - även om de inte "syns" någonstans, så tar Duon emot signaler från dem så länge batteriet är i och de är inom räckhåll.Isaksson wrote:Jag tycker nog att du ska plocka ur batteri så att din duo inte får signal alls från den.
Martin | Switch King
-
- 2 stars
Stoppet igjen å ta imot signaler etter ca 18 timer. Nytt forsøk: Tatt ut batteriene på de 2 temp.målerene
EDIT: Fikk denne feilmeldingen når serveren startet opp om det kan være til nytte?

EDIT 2: Går foreløpig stabilt, men etter at jeg tok ut batteriene får jeg jevnlige "error" på den siste måleren igjen. (Dette problemet forsvant ved oppgradering til ver. 3). Temp-målerene har altså tydeligvis innvirkning
EDIT 3: Da falt systemet ned igjen - nå med kun 1 temp-måler. Fjernet den siste temp.måleren og restarter på ny...
EDIT: Fikk denne feilmeldingen når serveren startet opp om det kan være til nytte?

EDIT 2: Går foreløpig stabilt, men etter at jeg tok ut batteriene får jeg jevnlige "error" på den siste måleren igjen. (Dette problemet forsvant ved oppgradering til ver. 3). Temp-målerene har altså tydeligvis innvirkning

EDIT 3: Da falt systemet ned igjen - nå med kun 1 temp-måler. Fjernet den siste temp.måleren og restarter på ny...