Slutter å hente målinger fra kilder etter 2-3 dager [LØST]

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Locked
Martin
Administrator
Administrator

Re: Slutter å hente målinger fra kilder etter 2-3 dager

Post by Martin » Sun 09 Sep 2012, 10:13

Får du alltså in fjärrkontroller via Duo-loggen men inte sensorer? Det finns möjligheter att stänga av avlyssning av sensorer eller enheter i Switch King men detta kräver att man själv kör ett skrift, så det antar jag inte är fallet.

Du får två loggfiler i C: - så att det inte bara är en TelldusCore som är utbytt?
Martin | Switch King

fredrik78
2 stars
2 stars

Post by fredrik78 » Sun 09 Sep 2012, 10:17

Martin wrote:Får du alltså in fjärrkontroller via Duo-loggen men inte sensorer? Det finns möjligheter att stänga av avlyssning av sensorer eller enheter i Switch King men detta kräver att man själv kör ett skrift, så det antar jag inte är fallet.

Du får två loggfiler i C: - så att det inte bara är en TelldusCore som är utbytt?
Kom på att jag låter EventGhost sköta inkommande signaler från fjärrkontroller, så det var därför dom fungerade. Så nej, inget i "Tellstick Duo händelselog" i Swith King.

Japp jag får två loggfiler i C:.

martinw
1 star
1 star

Slutter å hente målinger fra kilder etter 2-3 dager

Post by martinw » Sun 09 Sep 2012, 17:33

Den nya drivrutinen funkar sämre för mig. Funkar kanske bara nån timme. Dessutom får jag bara en loggfil på C: som innehåller samma information på varenda rad.

Börjar tröttna på att starta om tjänsterna då och då. Tråkigt att inte kunna lita på systemet.

gus
3 stars
3 stars

Sv: Slutter å hente målinger fra kilder etter 2-3 dager

Post by gus » Sun 09 Sep 2012, 17:40

Går det att få tag på fw4? Jag hittar inte den på Telldus hemsida.
Vore intressant att testa den.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

cage121
2 stars
2 stars

Post by cage121 » Mon 10 Sep 2012, 06:08

martinw wrote:Den nya drivrutinen funkar sämre för mig. Funkar kanske bara nån timme. Dessutom får jag bara en loggfil på C: som innehåller samma information på varenda rad.

Börjar tröttna på att starta om tjänsterna då och då. Tråkigt att inte kunna lita på systemet.
Dette tyder vel på at du ikke har fått inn den nye drivrutinen skikkelig? Har du lagt dll filene i windowskatalogen dien og i system32 også?

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Mon 10 Sep 2012, 06:19

FYI: Nu finns också v3.0 ute i skarp version.
Martin | Switch King

martinw
1 star
1 star

Slutter å hente målinger fra kilder etter 2-3 dager

Post by martinw » Mon 10 Sep 2012, 17:11

cage121 wrote:
martinw wrote:Den nya drivrutinen funkar sämre för mig. Funkar kanske bara nån timme. Dessutom får jag bara en loggfil på C: som innehåller samma information på varenda rad.

Dette tyder vel på at du ikke har fått inn den nye drivrutinen skikkelig? Har du lagt dll filene i windowskatalogen dien og i system32 også?
Jag följde de instruktioner som fanns. Något annat som ska göras som inte fanns med där?

martinw
1 star
1 star

Post by martinw » Mon 10 Sep 2012, 20:50

Jag börjar personligen bli ganska trött på den här soppan. Att inte kunna lita på systemet. Rörelsedetektorer som inte funkar, skymningsreläer som inte slår till.
Prylarna man köpt är ju inte direkt billiga, och frugan gnäller.

PABben
2 stars
2 stars

Post by PABben » Tue 11 Sep 2012, 23:45

Martin wrote:Ska man tolka detta som att det - även om det inte blir helt bra - blir en tydlig förbättring med ny drivrutin?
Etter at jeg oppdaterte telldus center (27. august) har jeg kun måtte restarte 1 gang. Tydelig forbedring.

I tillegg får jeg svært lite "error". (se denne tråden viewtopic.php?f=10&t=865)
Før oppdatering, fikk jeg error ca 1 gang i timen. Etter oppdatering skjer det 1-2 ganger i uken.

p_k
1 star
1 star

Post by p_k » Wed 12 Sep 2012, 19:15

Ja, jag håller med PABben, tjänsterna har blivit stabilare och även mina errors från datakällorna har minskat på samma sätt. Önskemålet om att ignorera errors i stället för att ersätta med valt värde är också klockrent.

Uppgraderade till v3 igår så vi får se om det påverkar något. Har inte hunnit läsa igenom alla buggrättningar ska jag erkänna.

Locked