Eventghost och WebUpdaterSuiteDuo få ut temp till webbsida

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Flygekorre
3 stars
3 stars

Re: Eventghost och WebUpdaterSuiteDuo få ut temp till webbsi

Post by Flygekorre » Fri 08 Nov 2013, 15:27

Nej spikarna har alltid kommit in i systemet, jag har försökt bli av med dem genom att sätta i switchking att den skall hoppa över värden med större skillnad än X men det verkar inte hjälpa.

Jodå fukten i grunden hålls i schack än så länge, jag funderar på att automatisera någon fläkt under sommarhalvåret framöver då det brukar bli bra mycket värre. Ingen glass, jag remotar från jobbet :) Frysen varierar kraftigt beroende på vart man sätter sensorn, när jag hade den längre in så låg den på upp mot -20 grader (där det som jag förstått det skall ligga) men nu satte vi den i ett plastrum längst upp där isen ligger. Kanske är därför det är lite varmare där..?

OBS. En bieffekt av denna uppgradering verkar dock vara att EG flippar ur och hejdlöst blinkar rött/grönt nere i systray, går ej att komma in i progget, så jag testade att logga ur min webb, då verkar det ha släppt så jag kom in, när jag sedan kollade loggen så hade den spammat fullt med "System.ClipBoardChanged". Kan detta ha att göra med min rdp eller vad kan göra att den flippar ur sådär? prollen vart även uppe i 30% någon gång?

EDIT. verkar som om detta problem har med min version av EG (0.4.1 r1610) att göra: http://www.eventghost.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=969

sonix
1 star
1 star

Post by sonix » Tue 14 Oct 2014, 12:35

Jag har fått websidan till att visa mina temperaturvärden samt att visa knapparna för att styra lampor, har dock en fundering på om inte knapparna skall visa om lampan är på eller av även fast detta sker enligt ett schema via SK?
Väljer jag att göra det från en webläsare på en dator speglas detta till en annan webläsare men inte om jag slår på/av via SK:s gränssnitt.

Har jag missat något? :?:

krambriw
4 stars
4 stars

Post by krambriw » Tue 14 Oct 2014, 15:51

@Sonix
Okej, låt oss hålla diskussion här så att andra användare också kan få del av lösningarna.

Om du har fått statusen att speglas på flera websidor så har du fått igång websockets korrekt. För att också kunna spegla när statusen ändras ifrån SK så måste du också 'fånga in' händelser i EG från SK när detta sker och sedan föra dom vidare till webbläsarna.

Nu vet jag inte i detalj hur dom ser ut när dom kommer in till EG men detta är principen. Det är nog så att 'WebCapture' inte stöder dessa rakt av. Det är därför möjligt att man måste skriva ett litet python script som gör detta jobb.

Det är ingen stor operation så om du kan publicera hur dessa event ser ut (ifrån EG's logg) så kan jag sno ihop ett script som omvandlar dessa till ett websocket meddelande.

Utöver detta måste du sedan lägga till lite javascript kod i din webb sida så att också dessa websocket meddelanden tolkas korrekt och ändrar statusen på rätt lampor

mvh

Flygekorre
3 stars
3 stars

Post by Flygekorre » Wed 22 Oct 2014, 10:57

Hej! jag har stött på ett nytt problem, jag vet inte om det är webbläsar-relaterat efter någon chrome-update eller så? Men så fort jag går in på min sida och temperaturerna skall visas så skjuter serverns cpu i höjden. Någonting händer när sidan får kontakt med Eventghost.

Jag har testat både i Chrome och i eplxorer 10, samma sak händer och när man stänger ner sidan förblir cpun på 100% tills man stänger ner EG. Första tanken var någon loggmapp eller cache som blivit full med tiden men jag hittar inget konkret. Så nu kan jag ej ha EG igång alls längre :(

krambriw
4 stars
4 stars

Post by krambriw » Wed 22 Oct 2014, 17:15

Använder du den gamla WebSocketSuite eller Tornado pluginnen?

I WebSocketSuite känner jag igen problemet och där har jag hittat ett antal 'while-loopar' som kan gå i spinn. Jag har fixat detta så sent som 4 oktober i år i min egna version som du kan få testa om den går bättre. Men det är ju bara intressant om du kör den idag...

mvh

Flygekorre
3 stars
3 stars

Post by Flygekorre » Wed 22 Oct 2014, 17:36

Finns det tornados med? :) nej jag kör websocket, jag har inte ändrat något i pluginsen sedan sist jag skrev i denna tråden så jag har säkert något utdaterad.. Jag testar gärna din version om du tror det kan hjälpa?

krambriw
4 stars
4 stars

Post by krambriw » Wed 22 Oct 2014, 18:50

Du kan testa den här:
__init__.zip
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Flygekorre
3 stars
3 stars

Post by Flygekorre » Thu 23 Oct 2014, 10:46

Jag har kört webben ett tag nu och cpu'n är fortfarande lugn, så det verkar fungera! :) Återkommer när jag testat mer.

Flygekorre
3 stars
3 stars

Post by Flygekorre » Fri 31 Oct 2014, 09:12

Är det någon av er som har problem att ladda temperatur-datat på sidan house_pad.html?

Jag kör den som en iframe i en annan sida och det har oftast fungerat bra men jag har fått ladda om sidan några gånger innan temperatdatat vill visas. Det har oftast fungerat direkt eller efter en omladdning av sidan.
Men nu på senare tid säger sidan bara "väntar på data.." och den har bara lyckats visa tempen vid ca 2 tillfällen och då har jag kört refresh ganska mycket. Jag har också provat att vänta men det händer inget då heller. Jag kör chrome men har testat i explorer också, där fungerar det något bättre.

Post Reply