Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
Frena
- 2 stars

p_k wrote:Jag har haft de problem som tråden handlade om i början, fick schemalägga omstart av tjänster varje dygn och ändå slutade SK få värden från datakällorna mellan omstarterna. Sedan i söndags kör jag på den drivrutin och DLL som finns i tråden (dvs inte SK v3) och hittills har datakällorna fungerat perfekt utan omstart av tjänster eller server. Vet inte om detta kommer att hålla i sig men det är åtminstone väldigt mycket stabilare än tidigare!
Har samma problem som andra, ofta även svårt att ansluta med mobila klienter. Får bara time-out.
Hur gör man en schemalagd omstart av tjänsterna?
-
Martin
- Administrator

Frena wrote:Har samma problem som andra, ofta även svårt att ansluta med mobila klienter. Får bara time-out.
En timeout kan bero på en mängd olika saker - hur man ansluter, om man går via Live, Wifi/3G, tung server etc.
För att ge någon input i det fallet så är nog det bästa att starta en egen tråd och kompletterar med information som efterfrågas i kategorireglerna.

Martin | Switch King
-
Schlbuditz
- 2 stars

Med den nya drivrutinen blev det ingen skillnad för mig, MEN när jag testade att lägga in betaversionen av Switchking 3 så har allt rullat på som det ska i nån vecka nu! Är det ett märkligt sammanträffande, eller har serverversionen någonting med det att göra också och inte bara drivrutinen?
Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
-
Martin
- Administrator

Det finns inga förändringar i servern avseende interfacet mot Telldus API:er i kombination med inkommande signaler.
Däremot har Switch King bättre återhämtningsmöjligheter när det uppstår problem med kommunikation med stickan - antingen att stickan tappas, eller att man får ett felmeddelande som säger "Error Communicating" vid utskickande av en signal.
Tidigare stoppade tjänsterna vid "Error Communicating" eftersom det i tidigare versioner av Telldus Center inte gick att återhämta från det felet utan att starta om Telldus Service, men i v3.0 så upprepar Switch King istället sina sändningsförsök.
Martin | Switch King
-
Frena
- 2 stars

Martin wrote:Frena wrote:Har samma problem som andra, ofta även svårt att ansluta med mobila klienter. Får bara time-out.
En timeout kan bero på en mängd olika saker - hur man ansluter, om man går via Live, Wifi/3G, tung server etc.
För att ge någon input i det fallet så är nog det bästa att starta en egen tråd och kompletterar med information som efterfrågas i kategorireglerna.

Jo jag vet, men jag har samma fel med att den inte tar emot alla signaler, att sedan den får timeout var ett sidospår...
-
Schlbuditz
- 2 stars

Jag tar tillbaka det jag skrev. Nu är alla värden från mina trådlösa givare inaktuella p.g.a. att de inte är uppdaterade inom tidsgräns...
Ska kika igenom loggen och maila Telldus!
Skickat från min A500 via Tapatalk 2
-
p_k
- 1 star

Samma här tyvärr. Min fungerade i sex dagar sen hände det igen, suck.
Frena> Du har fått PM ang schemalagd omstart.
-
Martin
- Administrator

Ska man tolka detta som att det - även om det inte blir helt bra - blir en tydlig förbättring med ny drivrutin?
Martin | Switch King
-
gus
- 3 stars

Isaksson wrote:har ni som upplever problemet fört någon dialog med varandra angående vilka enheter som ni använder, antal enheter, antal skickade signaler /minut och liknande.
kanske till och med plocka bort de enheter som ej är kritiska bara som ett testa för att se om man kan komma fram till vad det är som orsakar detta.
Denna uppsättning har jag:
1 st Nexa PIR LMDT-609
1 st tempmätare Jenkingsbird, ombyggd till ljusmätare
1 st Conradantenn
Faktum är ju att det kommer in mängder med data, men jag tappade även innan jag hade COnradantennen.
Har ca 10-20 signaler /minut
Nu har det snurrat sedan i torsdags...
-
fredrik78
- 2 stars

Bryter mig in i den här tråden då jag har fått problem efter uppgradering till version 3.0.0.12 av servern (database 2.5.5), version 3.0.0.11 av klienten, kör Telldus center version 2.1.1 sedan tidigare och FW5 på min Duo. Allt detta körs på en Windows Home Server 2011.
Omgående efter uppgradering så slutade Switch King ta emot datakällor så som temperaturgivare och skymningsrelä, dock fungerade fjärrkontroller. Uppdaterade till Telldus drivrutinerna som finns i början av den här tråden, och får då loggfilerna, men ingen förbättring av datakällorna.
I TelldusCenter uppdateras temperaturgivarna som dom ska, även om jag tittar i EventGhost-loggen. Kollar jag i "telldus_service_debug.txt" står det "Sent message to 1 clients" när EventGhost är igång, "Sent message to 0 clients" när EventGhost inte är igång. Detta kan man tolka som att Switch King inte får någonting från Telldus, men om det beror på Telldus eller Switch King? Är det bara att höra av sig till Telldus med detta problem?