Långsam anslutning
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 3 stars
Re: Långsam anslutning
Tänker du hårdvara?
Är du i stan, kan du få testa med min en snabbis...
Då är det ju snabbt avgjort om det är fel på själva DUOn.
-
- 3 stars
Menar du Peking heheKungenAvPeking wrote:Tänker du hårdvara?
Tack för förslaget passar bättre en annan dag Familjen kallar
Martin H
-
- 3 stars
Ja, nu hade jag kanske inte tänkt mig i kväll, men jag far runt i stan i morgon, om det skulle vara... 
(Så till vida, att vi fortfarande talar om Peking...)

(Så till vida, att vi fortfarande talar om Peking...)
-
- Administrator
Totalt sett finns det över 300 000 värden i databasen, och en förändring för att plocka bort flaskhalsar kommer nog att förbättra. Dock - skulle rekommendera att man minskar på antalet värden som sparas. Alla datakällor kanske inte behöver samla alla värden, och vissa datakällor kanske man också kan nöja sig med att samla exempelvis var 10:e minut. Med "tjatiga" temperatursensorer så samlar man på sig runt 2200 värden per dygn per givare. Om man minskar detta till var 10:e minut så kommer man ner på 144 värden per dygn.magthenop wrote:Ett par enheter styrs av schema (fönsterlampor etc), medan ett par andra styrs av händelse (när en Nexa IR sensor känner av att något händer).
Filen som läses in innehåller enbart en enda rad där olika positioner har olika värden.
Här finns en förklaring på filen: http://wiki.sandaysoft.com/a/Realtime.txt
Martin | Switch King
-
- 3 stars
Sv: Långsam anslutning
Jag har vikings mottagare från TM och dessa kan jag bara ställa in att spara när data ändras ca 45 sekunders mellanrum
Går detta att ändra?
Skickat från min EndeavorU via Tapatalk 2
Går detta att ändra?
Skickat från min EndeavorU via Tapatalk 2
-
- 4 stars
Re: Sv: Långsam anslutning
Japps det gör det,kivimart wrote:Jag har vikings mottagare från TM och dessa kan jag bara ställa in att spara när data ändras ca 45 sekunders mellanrum
Går detta att ändra?
Inställningar för datakälla och under historik, finns spara inte värde oftare än.....
Beyond Measure 1.7
Switch King
Klient 3.1.0.1
Server 3.2.0.2 med Databas 2.5.5
Telldus 2.1.1
Switch King
Klient 3.1.0.1
Server 3.2.0.2 med Databas 2.5.5
Telldus 2.1.1
-
- Administrator
Har gjort ett försök till att effektivisera värdehanteringen så att stora värdemängder inte ska påverka så negativt.
Om det faller väl ut kommer det i v3.2, men det är inte helt lätt att återskapa till 100% då prestanda också påverkas av själva datainsamlingen och hur responsiv själva datakällan är.
Denna funktionalitet kommer isf i en beta av v3.2 först.
Om det faller väl ut kommer det i v3.2, men det är inte helt lätt att återskapa till 100% då prestanda också påverkas av själva datainsamlingen och hur responsiv själva datakällan är.
Martin | Switch King
-
- 3 stars
Sv: Re: Långsam anslutning
Låter toppenMartin wrote:Har gjort ett försök till att effektivisera värdehanteringen så att stora värdemängder inte ska påverka så negativt.
-
- 1 star
Har nu kört Windows Betan Switch King Server Setup 3.2.0.0 ett par timmar och skillnaden är stor, nu växlar den mellan snabb och mycket snabb, toppen jobbat
verkar speeda upp det hela rejält.
Ska även ta och ändra så att jag enbart sparar värdena var 5:e minut när jag er att en fungerar som den ska med nuvarande Beta.

Ska även ta och ändra så att jag enbart sparar värdena var 5:e minut när jag er att en fungerar som den ska med nuvarande Beta.