Enheter tänder & släcker i loop

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Martin
Administrator
Administrator

Re: Enheter tänder & släcker i loop

Post by Martin » Wed 04 Apr 2012, 15:26

Den "osupporterade" enheten är gissningsvis en skräpenhet som inte visas i Telldus Center då den är ofullständig. Switch King får info om att enheten finns från Telldus Center men får inte tillräckligt med information för att bygga upp den på rätt sätt.

Kan du inte ta bort den genom att ta bort enheten direkt i Switch Kings Windows-klient så måste du dessvärre rensa i Windows-registret. Får du något felmeddelande när du försöker ta bort enheten från Switch King?
Martin | Switch King

Nixta
1 star
1 star

Post by Nixta » Wed 04 Apr 2012, 18:14

Jag väljer att ta bort enhet men denna enhet finns inte med i listan.
Klickar jag på enheten så får jag bara

denna enhet stöds inte byt till en som gör i telldus center tex nexa. Ta inte bort från sk eller tc då db kan bli korrupt

Om jag rensar i registret får jag problem då? Tänkte mest att du skrev dessvärre.

tomas
Administrator
Administrator

Re: Enheter tänder & släcker i loop

Post by tomas » Wed 04 Apr 2012, 20:20

Det kommer nog inte att hjälpa att ta bort denna i registry heller (om den ens finns där).

Det sätt som beskrivs i klienten för att ta bort en enhet som inte stöds är:
Öppna TelldusCenter och byt modell för enheten till en som stöds av Switch King (t ex NEXA). Försök inte ta bort enheten i Switch King eller TelldusCenter förrän du först bytt modell.

Om den inte finns i TelldusCenter så finns det just nu inget sätt att ta bort enheten. Vi har en puck att se över detta i framtida version så att man kan rensa dessa typer av enheter.

Generellt sett för att undvika problem med synkning mellan TelldusCenter och Switch King är att se till att TelldusCenter är nedstängt åtminstone när man ska synka Switch Kings databas mot TelldusCenter.
Tomas | Switch King

Nixta
1 star
1 star

Post by Nixta » Wed 04 Apr 2012, 20:58

Ok. Då avvaktar vi pucken ;)
Det är bara 1 enhet som jag får lägga upp på nytt så det är inget större jobb. Huvudproblemet verkar vara löst inga loopar idag. Hoppas det håller i sig.

Tack

Niklas

Post Reply