Långsam anslutning
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- Administrator
Re: Långsam anslutning
Tackar - bifoga gärna loggar + db i pm/mail så har vi lite ytterligare råmaterial att använda när vi försöker lösa knutarna.
Martin | Switch King
-
- 1 star
Säg bara vart dessa finns så fixar jag det.
-
- 1 star
Hittade biblioteken, ligger i pm nu.
-
- 1 star
Hittade tillslut länken för nedladdning av Telldus Beta drivrutin å ersatte de två filerna och startade om datorn bara för att den ibland har haft problem att "lyssna" på ex ir ögat, hoppas det funkar bättre med detta nu.
Allt annat kvarstår.
Allt annat kvarstår.
-
- 3 stars
Jag får detta medelande i loggen ungefär var 5e sekund
{BusinessAccess - Monitoring/Enqueueing} --<Status> -- 2012-11-16 11:11:56 -- RawEvent discarded (class:command;protocol:waveman;model:codeswitch;house:A;unit:1;method:turnoff;).
kan detta bero på att server går trögt
Martin H
{BusinessAccess - Monitoring/Enqueueing} --<Status> -- 2012-11-16 11:11:56 -- RawEvent discarded (class:command;protocol:waveman;model:codeswitch;house:A;unit:1;method:turnoff;).
kan detta bero på att server går trögt
Martin H
-
- Administrator
Om du får dessa var 5:e sekund så har du något i din närhet som skickar data _tätare än_ var 5:e sekund och som därmed kan tvinga Switch King att "göra något" och behandla inkommande signal.
När duon samlar in flera identiska händelser under en kort tidsperiod så ser du det varningsmeddelandet i loggen.
Du bör absolut försöka lokalisera signalen och bli av med den. Om inte annat så kan sådana signaler drastiskt minska chanserna att utgående signaler från Duon når sina mottagare.
När duon samlar in flera identiska händelser under en kort tidsperiod så ser du det varningsmeddelandet i loggen.
Du bör absolut försöka lokalisera signalen och bli av med den. Om inte annat så kan sådana signaler drastiskt minska chanserna att utgående signaler från Duon når sina mottagare.
Martin | Switch King
-
- 3 stars
Sv: Långsam anslutning
Undra om det är samma problem i grunden som det jag beskrivit i tråden "återkommande händelse i tell stick duos händelselogg"
Tycker "Waveman A 1" låter bekant...
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
-
- Administrator
Re: Sv: Långsam anslutning
Samma enhet, ja, men du får den väl inte så ofta som var 5:e sekund?albinsson wrote:Undra om det är samma problem i grunden som det jag beskrivit i tråden "återkommande händelse i tell stick duos händelselogg"
Martin | Switch King
-
- 3 stars
Sv: Re: Sv: Långsam anslutning
Näe inte så tätt, varierar dock en hel del. Men problemen kanske ändå är besläktadeMartin wrote:Samma enhet, ja, men du får den väl inte så ofta som var 5:e sekund?albinsson wrote:Undra om det är samma problem i grunden som det jag beskrivit i tråden "återkommande händelse i tell stick duos händelselogg"
-
- 3 stars
Blir inte klok detta fyller min logg går det att ignorera signaler?
Kom på att jag har en rfxtrx så jag testade att läsa in signal med den och programerade telldus med en enhet waveman A1 kod.
När jag slår på enheten med i telldus så slår den av efter 5-20 sekunder.
När jag slår på enheten ser jag signalen on i rfxmngr men jag ser ingen off där.
Hmm kan det vara internfel i tellstick duon tro
Martin H
Kom på att jag har en rfxtrx så jag testade att läsa in signal med den och programerade telldus med en enhet waveman A1 kod.
När jag slår på enheten med i telldus så slår den av efter 5-20 sekunder.
När jag slår på enheten ser jag signalen on i rfxmngr men jag ser ingen off där.
Hmm kan det vara internfel i tellstick duon tro
Martin H