System info:
Telldus Center 2.1.1.
SwitchKing Server 3.2.1.0 (databas 2.5.5.)
SwitchKing Client 3.1.01.
Har ett system med totalt 7 enheter, samtliga NEXA NEYCR-1000/LYCR-1000.
Har kört med "kodströmbrytarsystem": A/1...16
Systemet har så här långt fungerat umärkt, med ett undantag.
För att jag clienten skall hitta servern måste jag stänga av brandväggen.
Har prövat olika kombinationer kopplat till brandväggen utan att lyckas, så fort jag stänger brandväggen hittar clienten direkt serven.
Både server och client sitter på samma nätverk/router.
Tacksam för råd.
Det andra problemet uppstod när jag skaffat 2 st NEXA CMR-1000.
Dessa enheter kan inte köras med "kodströmbrytarsystem" utan "självlärande system"
När jag lägger till en enhet som NEXA självlärande i SK-server fungerar allt som tänkt, fram tills man trycker på "lär upp".
Sytemet låser sig, efter ca 60 sekunder kommer nedan meddelande.
Enhetern syns men är utan funktion.
(Min tanke går att hållet att man kanske inte kan kombinera "kodströmbrytarsystem" med "självlärande system".
Tacksam för tips.
"System.TimeoutException
Level 1) Den begärda kanalen nådde tidsgränsen medan den väntade på ett svar efter 00:01:00. Öka värdet för tidsgränsen som överförs till anropet om att öka SendTimeout-värdet för bindningen. Den tid som tilldelats till den här åtgärden kan ha varit en del av en längre tidsgräns.
Level 2) Http-begäran http://localhost:8080/SwitchKingFrameworkServiceHost har överskridit den angivna tidsgränsen på 00:01:00. Den tid som tilldelats till den här åtgärden kan ha varit en del av en längre tidsgräns.
Level 3) Åtgärdens tidsgräns har överskridits
StackTrace for Level 1:
Server stack trace:
vid System.ServiceModel.Channels.RequestChannel.Request(Message message, TimeSpan timeout)
vid System.ServiceModel.Dispatcher.RequestChannelBinder.Request(Message message, TimeSpan timeout)
vid System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel.Call(String action, Boolean oneway, ProxyOperationRuntime operation, Object[] ins, Object[] outs, TimeSpan timeout)
vid System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel.Call(String action, Boolean oneway, ProxyOperationRuntime operation, Object[] ins, Object[] outs)
vid System.ServiceModel.Channels.ServiceChannelProxy.InvokeService(IMethodCallMessage methodCall, ProxyOperationRuntime operation)
vid System.ServiceModel.Channels.ServiceChannelProxy.Invoke(IMessage message)
Exception rethrown at [0]:
vid System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.HandleReturnMessage(IMessage reqMsg, IMessage retMsg)
vid System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type)
vid SwitchKing.Client.GUI.SKSrv.FrameworkService.SaveDevice(Device d, Boolean modifyRegistryAccordingly)
vid SwitchKing.Client.GUI.frmDeviceOptions.SaveInput()
vid SwitchKing.Client.GUI.frmDeviceOptions.OKButtonClicked()"
Brandvägg / Nexa Självlärande enheter
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- Administrator
Brandvägg / Nexa Självlärande enheter
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Tommy | Switch King
-
- Administrator
Re: Brandvägg / Nexa Självlärande enheter
Problemet med att klienten/servern hänger i 60 sekunder beror på att Telldus Core har tappat kontakten med Telldus Service och gör några försök.
Om du inte har uppgraderat Telldus drivrutin till 30s-wait-versionen så är det första steget.
Om du inte har uppgraderat Telldus drivrutin till 30s-wait-versionen så är det första steget.
Martin | Switch King
-
- Administrator
Uppdaterat till Telldus drivrutin till 30s-wait-versionen.
Omstart av server.
Mer stabilt och kommer denna gång längre.
Lägger till enhet Nexa Självlärande på/av.
Trots att jag väljer enhetkod 28, ange programet enhetskod 16.
Väljer "lär up".
Fönster "Enhetsinställningar - Switch King" från och till "svarar inte".
Fönster går inte att stänga.
Tvingas starta om server.
Ingen funktion på nexaenheten.
Serverbelastning anges som hög
Tacksam för vidare hjälp.
Omstart av server.
Mer stabilt och kommer denna gång längre.
Lägger till enhet Nexa Självlärande på/av.
Trots att jag väljer enhetkod 28, ange programet enhetskod 16.
Väljer "lär up".
Fönster "Enhetsinställningar - Switch King" från och till "svarar inte".
Fönster går inte att stänga.
Tvingas starta om server.
Ingen funktion på nexaenheten.
Serverbelastning anges som hög
Tacksam för vidare hjälp.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Tommy | Switch King
-
- Administrator
Telldus Core signalerar en hel del felmeddelanden som bubblar vidare upp till Switch King - Error communicating with Tellstick, Could not connect to Telldus Service, Failed to set name etc.
Möjligt att problemen skulle lösas om du provade med en annan USB-kabel till stickan, då kabeln i många fall varit boven i dramat till kommunikationsproblem. Att belastningen blir hög på servern beror på att Switch King försöker skicka kommando, får felmeddelande, väntar, försöker igen, får felmeddelande, väntar osv.
Möjligt att problemen skulle lösas om du provade med en annan USB-kabel till stickan, då kabeln i många fall varit boven i dramat till kommunikationsproblem. Att belastningen blir hög på servern beror på att Switch King försöker skicka kommando, får felmeddelande, väntar, försöker igen, får felmeddelande, väntar osv.
Martin | Switch King