Uppdatering av server till 3.2.1 raderade det mesta...
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 1 star
Uppdatering av server till 3.2.1 raderade det mesta...
Uppdaterade just servern till 3.2.1. och följde instruktionerna och avinstallerade först den gamla versionen och installerade den nya versionen sen. Installerade nyligen 3.2.0 och då fungerade det bra men inte den här gången. Direkt efter installationen så kom det upp ett meddelande om att licens saknades så att alla utom 5 enheter blev inaktiverade. Jag knappade in min licens och då blev alla enheter tillgängliga men alla grupper, scenarion och scheman var försvunna. Testade då att lägga in en databasbackup från januari som låg i mappen backup. Samma visa igen med att licensnyckel saknades men den här gången blev inte alla enheter återaktiverade efter inläggandet av den utan jag får klicka på varje enhet och editera den så blir den aktiverad igen. Självfallet så finns inga datakällor kvar (hade 8 givare av olika typer) eller scenarior, schemor eller grupper. Vad gick snett med uppdateringen av servern den här gången?
-
- 2 stars
Re: Uppdatering av server till 3.2.1 raderade det mesta...
Jag upplever att det alltid är samma, att enheter försvinner eller gamla enheter dyker upp igen när man uppgraderar servern.
För att på ett enkelt sätt kunna bygga upp databasen efter ev radering har jag skrivit ut enhetskoderna med min etikettskrivare och klistrat på varje brytare.
Tar även screenshot av SwitchKing-klientens olika sidor så jag vet hur det såg ut ifall jag måste bygga upp allt igen.
//DenRiktige
För att på ett enkelt sätt kunna bygga upp databasen efter ev radering har jag skrivit ut enhetskoderna med min etikettskrivare och klistrat på varje brytare.
Tar även screenshot av SwitchKing-klientens olika sidor så jag vet hur det såg ut ifall jag måste bygga upp allt igen.
//DenRiktige
-
- 1 star
Konstigt, för mig har alltid all samlad temp logg raderats i samband med uppdatering, men nu var allt med. Inkl alla brytare etc
-
- Administrator
Hej,
Proceduren för uppgradering kräver att man först avinstallerar servern. När man sedan installerar den nya versionen av servern så är det viktigt att man installerar till samma mapp där den gamla servern låg. Installerar man till samma mapp så hittar servern databasfilen igen och alla scheman etc ska finnas kvar.
Även om servern installerats till en annan mapp så är det möjligt att återställa genom att ta databasfilen för den gamla serverinstallationen och flytta till den nya.
Proceduren för uppgradering kräver att man först avinstallerar servern. När man sedan installerar den nya versionen av servern så är det viktigt att man installerar till samma mapp där den gamla servern låg. Installerar man till samma mapp så hittar servern databasfilen igen och alla scheman etc ska finnas kvar.
Även om servern installerats till en annan mapp så är det möjligt att återställa genom att ta databasfilen för den gamla serverinstallationen och flytta till den nya.
Tomas | Switch King