14:32:58 trycker jag på nexa knappen. ser tiden i SK DUO-logg
Kollar i SK logg, hittar då detta på samma tid
{BusinessAccess - Monitoring/Enqueueing} --<Critical> -- 2012-09-08 14:32:58 -- Failed to handle RawEvent. Error:
System.AccessViolationException
Level 1) Attempted to read or write protected memory. This is often an indication that other memory is corrupt.
StackTrace for Level 1:
at System.String.wcslen(Char* ptr)
at System.String.CtorCharPtr(Char* ptr)
at SwitchKing.Wrappers.Telldus.TellStickWrapper_V30.getString(Char* input, Boolean release)
at SwitchKing.Wrappers.Telldus.TellStickWrapper_V30.rawListeningFunction(Char* data, Int32 controllerId, Int32 callbackId, Void* context)
Vilket resulterar i att mitt plugin inte får signalen att tända lampa förrens
{BusinessAccess - Invocation} --<Status> -- 2012-09-08 14:33:02 -- Device with id 16, name RelayController1, native id 89 and code P:1 has a nonmatching state.
Vilket ger mig 4 sekunders fördröjning.
Omstart av telldus och SK tjänster gjorde ingen skillnad.
Jag vet att jag såg detta i någon annan tråd så jag är inte ensam om att ha sett problemet.
Någon annan som ser detta i sin logg?
Attempted to read or write protected memory.
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 5 stars
-
- Administrator
Re: Attempted to read or write protected memory.
Det finns en gammal ticket hos Telldus ang detta men den är noterad som löst. Tror att man hade vissa svårigheter att återskapa det i sin egen miljö. Felet beror troligtvis på ett minnesproblem i Telldus Core som bara uppstår vid vissa specifika koder.
Antar att du inte kan byta kod på givaren?
Antar att du inte kan byta kod på givaren?
Martin | Switch King
-
- 5 stars
Tyvärr kan jag ej byta kod men jag får väl byta till en annan brytare istället.
Det konstiga är dock att jag kört med denna brytare länge men först nu jag får problemet och det händer varje gång. Kanske omstart av server tar bort problemet tillfälligt.
Känns som det började när jag lyfte in tempgivare innan har det fungerat klockrent.
Kan okså vara den ökade trafiken in i duon som kan vara orsak.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Det konstiga är dock att jag kört med denna brytare länge men först nu jag får problemet och det händer varje gång. Kanske omstart av server tar bort problemet tillfälligt.
Känns som det började när jag lyfte in tempgivare innan har det fungerat klockrent.
Kan okså vara den ökade trafiken in i duon som kan vara orsak.
-
- Administrator
Tempgivare har tidigare varit misstänkta i sammanhanget. Kanske tempgivarnas signal kommer samtidigt som din knapptryckning och att det är just ett trådningsproblem?
Det skulle också kunna förklara varför man inte kunde återskapa. Trådproblem är ju otroligt svåra att felsöka - man måste nästan veta var riskerna finns.
Det skulle också kunna förklara varför man inte kunde återskapa. Trådproblem är ju otroligt svåra att felsöka - man måste nästan veta var riskerna finns.
Martin | Switch King
-
- 5 stars
Jag ska göra lite tester och se om jag kommer fram till något.
-
- 1 star
Fick denna idag i min log också.
Uppdaterade AutoResetValuePlugin och två 'IR' datakällor. Duon hängde sig vid omstart och jag fick dra ut och sätta i sladden igen.
För mig kan det vara AutoResetValuePlugin och att jag satte samma värde på "resetTimerMs" på 4 olika källor. Ändrade alla resetTimerMs till olika väden och det verkar fungera.
SK server version 3.2.0.2 of server and version 2.5.5 of DB, Client 3.1.0.1
Uppdaterade AutoResetValuePlugin och två 'IR' datakällor. Duon hängde sig vid omstart och jag fick dra ut och sätta i sladden igen.
För mig kan det vara AutoResetValuePlugin och att jag satte samma värde på "resetTimerMs" på 4 olika källor. Ändrade alla resetTimerMs till olika väden och det verkar fungera.
SK server version 3.2.0.2 of server and version 2.5.5 of DB, Client 3.1.0.1