Mottagningsfördröjning ? från första eller senaste ?

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
Bamsefar
3 stars
3 stars

Mottagningsfördröjning ? från första eller senaste ?

Post by Bamsefar » Wed 30 Jan 2013, 18:32

Om man som jag har en rörelsedetektor, och den sänder sin signal om rörelse i runt 4 sekunder - dvs repeterar signalen under rätt lång tid, så är frågan: När sänder SwitchKing sina kommandon ? Från första mottagna signalen eller den senaste mottagna ?

För med 4 sekunders sändning så blir det lätt knäppt med 250ms innan svar som det är default ?

Martin
Administrator
Administrator

Re: Mottagningsfördröjning ? från första eller senaste ?

Post by Martin » Thu 31 Jan 2013, 09:32

Mottagningsfördröjningen är en tid som "läggs på" varje enskild mottagen signal.
Om du får in fyra signaler under en fyrasekundersperiod:
10:00:01 - Signal 1
10:00:02 - Signal 2
10:00:03 - Signal 3
10:00:04 - Signal 4

...och du skulle ange en mottagningsfördröjning på 20 sekunder, så gör inte Switch King något med signalen, annat än tar emot den, förrän efter 20 sekunder.
10:00:21 behandlas signal 1, 10:00:22 behandlas signal 2 etc.

För en detektor som skickar i fyra sekunder (konstant) kan det därför vara idé att ha en mottagningsfördröjning på eller strax över 4 sekunder. Ett alternativ (som kan fungera beroende på hur "konstant" detektorn sänder) är att behålla mottagningsfördröjningen på 250ms och öka repeterade signaler. Då kan Duon kasta ut en signal inom de fyra sekunderna, men då krävs det "mer tur" om signalen ska gå fram till enheten.
Martin | Switch King

Bamsefar
3 stars
3 stars

Re: Mottagningsfördröjning ? från första eller senaste ?

Post by Bamsefar » Thu 31 Jan 2013, 09:36

Jag höjde till 450ms, av testskäl, och då fick jag ingen mottagning alls av signalerna...

Jag återkommer antagligen i ärendet när jag har lite mera kött på benen så att säga. Det känns som om jag jagar en skugga hela tiden, som har någon form av slumptalsgenerator i förbindelse med omstart av server och senast använd eller/och använd enhet.... Ja jag är konfunderad av vad jag jagar, men något hänger inte ihop.

Post Reply