Duo tar inte emot signaler men sänder!
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 1 star
Duo tar inte emot signaler men sänder!
Hej, jag har ett nytt problem med min Duo som jag hoppas få hjälp med. Genom SwitchKing fungerar all styrning av mina enheter alldeles utmärkt. Dock kan jag ej längre läsa av mina termometrar. Alla services körs som normalt, inga felmeddelanden, device manager ok. I TelldusCenter ser allt OK ut och kan även läsa av inkommande värden. Om jag försöker lägga till ny datakälla i SK så är det dock tomt! Jag har nyligen uppdaterat dator efter hd-krash och allt fungerade normalt i ca 30 timmar innan SwitchKing slutade ta emot värden (dock styr den alla enheter utan problem). Jag har startat om datorn, installerat om drivrutiner till stickan men utan framgång. Nån som upplevt detta och löst problemet? Kan någon Windows-uppdatering ställt till det?/ Lars
-
- Administrator
Re: Duo tar inte emot signaler men sänder!
Om du söker på Switch Kings eller Telldus forum så ser du att ett antal andra har eller har haft samma problem med Switch King och andra tredjepartsmjukvaror.
Telldus är på väg ut med en uppdaterad drivrutin, motsvarande den som finns i tråden:
viewtopic.php?f=10&t=843&p=7386&hilit=30swait#p7386
Telldus är på väg ut med en uppdaterad drivrutin, motsvarande den som finns i tråden:
viewtopic.php?f=10&t=843&p=7386&hilit=30swait#p7386
Martin | Switch King
-
- 1 star
Har precis samma problem och har testat den nya drivrutinen utan framgång.......larsjons wrote:Hej, jag har ett nytt problem med min Duo som jag hoppas få hjälp med. Genom SwitchKing fungerar all styrning av mina enheter alldeles utmärkt. Dock kan jag ej längre läsa av mina termometrar. Alla services körs som normalt, inga felmeddelanden, device manager ok. I TelldusCenter ser allt OK ut och kan även läsa av inkommande värden. Om jag försöker lägga till ny datakälla i SK så är det dock tomt! Jag har nyligen uppdaterat dator efter hd-krash och allt fungerade normalt i ca 30 timmar innan SwitchKing slutade ta emot värden (dock styr den alla enheter utan problem). Jag har startat om datorn, installerat om drivrutiner till stickan men utan framgång. Nån som upplevt detta och löst problemet? Kan någon Windows-uppdatering ställt till det?/ Lars
Känns som det vore nåt knas med kommunikationen Telldus <> SwitchKing då värdena kommer in i TelldusCenter men inte som datakälla i SwitchKing......
-
- 3 stars
Sv: Duo tar inte emot signaler men sänder!
Tänk på att byta .dll i system32 mappen också
Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
-
- 1 star
Re: Sv: Duo tar inte emot signaler men sänder!
Ooops......just det, tack för tipset!kivimart wrote:Tänk på att byta .dll i system32 mappen också
Nu funkar det

-
- 1 star
Jag känner igen symptomen. Efter uppdatering till SKserver 3.1.0.5 så tappar jag alla trådlösa termometrar efter en kort tid (< 1 timme)
. kivimart tipsar om att byta en DLL i sysemt32
. Vilken DLL? Det finns en TelldusCore.dll, men den följer väl med telldus center om jag inte tar fel.
Styrning av trådlösa enheter via tellstick duo fungerar fortfarande.
Vid uppdateringen av servern gjorde jag det klassiska felet: Körde bara uppdateringen och hoppades på det bästa. När det inte gick så blev det R.T.F.M.
Avinstallerade SK server + klient + tellduscenter.
Omstart och nyinstallationa av alla komponenter.
SK server setup fastnar på 100% (helt blå progressbar) ca 10minuter innan setup avslutar successfully.
det finns en logfil från servern med en del felmeddelanden:
"2012-10-27 17:43:34.
{Framework Service - Startup} --<Status> -- 2012-11-20 20:48:04 -- Telldus version is 2.1.1.
{Framework Service - Startup} --<Status> -- 2012-11-20 20:48:04 -- Validating database version and executing upgrade scripts.
{Framework Service - Startup} --<Status> -- 2012-11-20 20:48:04 -- No upgrade performed. Database version is already up to date.
{Framework Service - Startup} --<Status> -- 2012-11-20 20:48:05 -- Status of license is Valid.
{Framework Service - Startup} --<Status> -- 2012-11-20 20:48:05 -- Opening service channel for Framework.
{Framework Service - Startup} --<Status> -- 2012-11-20 20:48:06 -- Service channel for Framework opened.
{REST Service - Startup} --<Status> -- 2012-11-20 20:48:08 -- Opening service channel for REST.
{REST Service - Startup} --<Status> -- 2012-11-20 20:48:09 -- Service channel for REST opened.
{Hub Client - Startup} --<Status> -- 2012-11-20 20:48:09 -- Opening service channel for Hub Communicator.
{Plugin Loading} --<Warning> -- 2012-11-20 20:48:09 -- Failed to load assemblies. Error:
System.Reflection.ReflectionTypeLoadException
Level 1) Det går inte att läsa in en eller flera av de begärda typerna. Hämta egenskapen LoaderExceptions om du vill ha mer information.
StackTrace for Level 1:
vid System.Reflection.Module._GetTypesInternal(StackCrawlMark& stackMark)
vid System.Reflection.Assembly.GetTypes()
vid SwitchKing.Server.Plugins.PluginLoader.GetPluginTypes(IEnumerable`1 assemblies, Type pluginType, Type attributeType)
{Plugin Loading} --<Warning> -- 2012-11-20 20:48:10 -- Failed to load assemblies. Error:
Level 1) Det går inte att läsa in en eller flera av de begärda typerna. Hämta egenskapen LoaderExceptions om du vill ha mer information."

Styrning av trådlösa enheter via tellstick duo fungerar fortfarande.
Vid uppdateringen av servern gjorde jag det klassiska felet: Körde bara uppdateringen och hoppades på det bästa. När det inte gick så blev det R.T.F.M.
Avinstallerade SK server + klient + tellduscenter.
Omstart och nyinstallationa av alla komponenter.
SK server setup fastnar på 100% (helt blå progressbar) ca 10minuter innan setup avslutar successfully.
det finns en logfil från servern med en del felmeddelanden:
"2012-10-27 17:43:34.
{Framework Service - Startup} --<Status> -- 2012-11-20 20:48:04 -- Telldus version is 2.1.1.
{Framework Service - Startup} --<Status> -- 2012-11-20 20:48:04 -- Validating database version and executing upgrade scripts.
{Framework Service - Startup} --<Status> -- 2012-11-20 20:48:04 -- No upgrade performed. Database version is already up to date.
{Framework Service - Startup} --<Status> -- 2012-11-20 20:48:05 -- Status of license is Valid.
{Framework Service - Startup} --<Status> -- 2012-11-20 20:48:05 -- Opening service channel for Framework.
{Framework Service - Startup} --<Status> -- 2012-11-20 20:48:06 -- Service channel for Framework opened.
{REST Service - Startup} --<Status> -- 2012-11-20 20:48:08 -- Opening service channel for REST.
{REST Service - Startup} --<Status> -- 2012-11-20 20:48:09 -- Service channel for REST opened.
{Hub Client - Startup} --<Status> -- 2012-11-20 20:48:09 -- Opening service channel for Hub Communicator.
{Plugin Loading} --<Warning> -- 2012-11-20 20:48:09 -- Failed to load assemblies. Error:
Level 1) Det går inte att läsa in en eller flera av de begärda typerna. Hämta egenskapen LoaderExceptions om du vill ha mer information.
StackTrace for Level 1:
vid System.Reflection.Module._GetTypesInternal(StackCrawlMark& stackMark)
vid System.Reflection.Assembly.GetTypes()
vid SwitchKing.Server.Plugins.PluginLoader.GetPluginTypes(IEnumerable`1 assemblies, Type pluginType, Type attributeType)
{Plugin Loading} --<Warning> -- 2012-11-20 20:48:10 -- Failed to load assemblies. Error:
Level 1) Det går inte att läsa in en eller flera av de begärda typerna. Hämta egenskapen LoaderExceptions om du vill ha mer information."
-
- 1 star
Ledsen att jag kapade tråden.
Lösningen fanns redan på forumet.
Ny dll och telldusservice fins i en .ZIP i följande tråd:
viewtopic.php?f=10&t=1011
Lösningen fanns redan på forumet.
Ny dll och telldusservice fins i en .ZIP i följande tråd:
viewtopic.php?f=10&t=1011