Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
Flygekorre
- 3 stars

Hej!
Jag får inte in någon signal ifrån rörelsevakten.. Jag skapar först ett objekt i SK som jag sedan sätter rätt värden för huskod enhetskod enligt det jag ställt in på rörelsevakten. I normala fall trodde jag att tellsticken skulle få in information när jag triggade vakten (man ser när den lyser rött när man rör sig framför den) Men tellsticken reagerar inte.. Har verkligen testat ALLA möjliga kombinationer med huskod, ML / MY o allt som står på den.. samt även testat selflearningen genom att ha den i DEL-läget för att sedan trycka "lär upp" och då dra den till Init. Men inget händer.. Har jag fått den kass enhet? Det ska tydligen vara exakt samma enhet som Nexas MDT-507
Hjälp

-
sonnyboy
- 4 stars

Du har inte ljust och den inställd på att bara skicka signaler när det är mörkt?
Beyond Measure 1.7
Switch King
Klient 3.1.0.1
Server 3.2.0.2 med Databas 2.5.5
Telldus 2.1.1
-
Flygekorre
- 3 stars

sonnyboy wrote:Du har inte ljust och den inställd på att bara skicka signaler när det är mörkt?
Jag tror jag har ställt in det så att den skall reagera oavsett ljus, om det nedre (mittersta) vridreglaget står på ringklockan ska den väl reagera alltid? Dessutom blinkar rörelsevakten rött när jag rör något framför och det är väl bevis på att den reagerar?
Last edited by
Flygekorre on Sat 17 Nov 2012, 15:17, edited 1 time in total.
-
krambriw
- 4 stars

För att testa att rörelsevakten verkligen fungerar kan du ju programmera in den på en vanlig Nexa brytare med en lampa ansluten och se om lampan tänder....

-
Flygekorre
- 3 stars

krambriw wrote:För att testa att rörelsevakten verkligen fungerar kan du ju programmera in den på en vanlig Nexa brytare med en lampa ansluten och se om lampan tänder....

Jag har provat att sätta vakten på DEL, sedan kopplar jag in nexabrytaren i vägguttaget och ser att den blinkar för att lära in, då skjuter jag vakten till SET men inget händer med brytaren.. Den verkar inte reagera alls på det? Och huskod/enhet kan jag inte ställa in på någon av brytarna fysiskt... Vad gör jag för fel?

-
Flygekorre
- 3 stars

Jag antar att min procedur var rätt och att enheterna borde ha fått kontakt med varann. Dvs antar jag också att rörelsevakten är knas så jag skickar tillbaka den! Tack o bock!
-
sonnyboy
- 4 stars

Flygekorre wrote:Jag antar att min procedur var rätt och att enheterna borde ha fått kontakt med varann. Dvs antar jag också att rörelsevakten är knas så jag skickar tillbaka den! Tack o bock!
Har du den står som bell eller har du den på minuter eller sekunder? Ibland så låser sig min och då får jag plocka ur batterierna och sedan sätt i dom igen och då hoppar den igång.
Prova detta lirar det, inte så tillbaka med den.
Beyond Measure 1.7
Switch King
Klient 3.1.0.1
Telldus 2.1.1
-
sonnyboy
- 4 stars

@flygekorre, du har väl senaste fw till duon? om inte uppdatera och prova igen, funkar det inte då lämna tillbaka.

Beyond Measure 1.7
Switch King
Klient 3.1.0.1
Telldus 2.1.1
-
Flygekorre
- 3 stars

sonnyboy wrote:@flygekorre, du har väl senaste fw till duon? om inte uppdatera och prova igen, funkar det inte då lämna tillbaka.

Det hade jag inte, uppdaterade till 5'an men det gjorde inge skillnad. Tack ändå för era svar! En positiv sak var att jag hittade en ny okänd datakälla när jag letade, det visade sig vara en oregon scientific temp och fuktmätare som anticimex varit här och placerat i krypgrunden. Alltid trevligt med ny hårdvara som fungerar i systemet =)