REST med basic auth

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
nilzen
2 stars
2 stars

REST med basic auth

Post by nilzen » Sun 07 Oct 2012, 08:13

Har flyttat min SK-server från Linux till en Windows XP-maskin för att testa om den går stabilare för mig. Allting verkar fungera bra förutom basic auth för iPhone-appen. Om jag sätter upp en REST-port som inte har "bindingConfiguration="RESTHttpSecure"" så fungerar det i appen. Har testat att skriva om användarnamn och lösenord inne i SK-klienten och uppdaterat i iPhone-klienten också. Har satt loggnivån till Debug men kan inte se ngt i loggen om misslyckad inloggning eller ngt annat intressant om REST. Idéer?

Martin
Administrator
Administrator

Re: REST med basic auth

Post by Martin » Sun 07 Oct 2012, 08:30

Prova först med en blank databas på en ren installation. Om det fungerar så kan du ju plocka konfigurationsfilen därifrån. Om det ändå inte fungerar har du troligtvis något problem i databasen.

Databaserna går att flytta direkt mellan Linux och Windows så det är inget som direkt skiljer där...
Martin | Switch King

nilzen
2 stars
2 stars

Re: REST med basic auth

Post by nilzen » Sun 07 Oct 2012, 09:45

Mkt skumt var detta, bytte port och då fick jag allting att lira. Skulle kunna vara att porten 8800 fortfarande är använd av Mono, XP-installationen är en VirtualBox med port forwarding av port 8800 på samma maskin som jag tidigare körde SK-servern på i Mono men allting är stoppat där...

Post Reply