Hej,
Skulle man kunna tänka sig att man kan få en aktivitet/händelse som man i ett scenarie kan ställa dimhastigheten ? Dvs när man lägger till en händelse under schema, så önskar jag få ett sliding dimmer mode för dimmervarianten. Idag kan man ju sätta i 10% delsteg - jag vill istället sätta max och hur lång tid det skall ta innan det uppnås från den punkt när det triggas....
T.ex. Jag vill slå på lampan i fönstret, som har en NEXA dimmer (extern självlärande), och det skall ske från 19.00 till 23.00. Jag vill att lampan skall dimma upp långsamt, säg från 0% till 50% under 15 minuter. Samma sak när lampan skall släckas, jag vill att den sakta dimmar ned från 50% till 0% på 30 minuter.
Jag vet nu inte vilka steg som finns möjlighet att dimma på - man ser ju bara jämna 10% när man lägger till en händelse. Men det överlåter jag till er att bestämma hur ni vill göra. I exemplet ovan så blir det ju 10% per 3 minuter som ändras vid tändning och 10% per 6 minuter när det skall släckas. Eller om det då går att köra 5% ? Eller en procent per tändning ? Jag tror att för fint inte är vettigt, blir extremt mycket kommandon som skall skickas helt enkelt. 10% duger nog, men det vore såklart överkurs om man kan sätta procenttalet själv....
Det skall såklart gå att kombinera med t.ex. solens upp och nedgång...
Sliding Dimmer mode ?
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 3 stars
-
- Administrator
Re: Sliding Dimmer mode ?
Vi har inga planer på detta i nuläget. Däremot finns det ett plugin som gör detta (följer med i installationspaketet) men då får du det för varje tändning av enheten.
Martin | Switch King
-
- 3 stars
Re: Sliding Dimmer mode ?
Det kan jag mycket väl tänka mig, identiskt beteende vid varje tillfälle - vad heter pluginen ?
-
- Administrator