Sliding Dimmer mode ?

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
Bamsefar
3 stars
3 stars

Sliding Dimmer mode ?

Post by Bamsefar » Tue 28 Aug 2012, 18:38

Hej,

Skulle man kunna tänka sig att man kan få en aktivitet/händelse som man i ett scenarie kan ställa dimhastigheten ? Dvs när man lägger till en händelse under schema, så önskar jag få ett sliding dimmer mode för dimmervarianten. Idag kan man ju sätta i 10% delsteg - jag vill istället sätta max och hur lång tid det skall ta innan det uppnås från den punkt när det triggas....

T.ex. Jag vill slå på lampan i fönstret, som har en NEXA dimmer (extern självlärande), och det skall ske från 19.00 till 23.00. Jag vill att lampan skall dimma upp långsamt, säg från 0% till 50% under 15 minuter. Samma sak när lampan skall släckas, jag vill att den sakta dimmar ned från 50% till 0% på 30 minuter.

Jag vet nu inte vilka steg som finns möjlighet att dimma på - man ser ju bara jämna 10% när man lägger till en händelse. Men det överlåter jag till er att bestämma hur ni vill göra. I exemplet ovan så blir det ju 10% per 3 minuter som ändras vid tändning och 10% per 6 minuter när det skall släckas. Eller om det då går att köra 5% ? Eller en procent per tändning ? Jag tror att för fint inte är vettigt, blir extremt mycket kommandon som skall skickas helt enkelt. 10% duger nog, men det vore såklart överkurs om man kan sätta procenttalet själv....

Det skall såklart gå att kombinera med t.ex. solens upp och nedgång...

Martin
Administrator
Administrator

Re: Sliding Dimmer mode ?

Post by Martin » Tue 28 Aug 2012, 18:42

Vi har inga planer på detta i nuläget. Däremot finns det ett plugin som gör detta (följer med i installationspaketet) men då får du det för varje tändning av enheten.
Martin | Switch King

Bamsefar
3 stars
3 stars

Post by Bamsefar » Tue 28 Aug 2012, 18:47

Det kan jag mycket väl tänka mig, identiskt beteende vid varje tillfälle - vad heter pluginen ?

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Tue 28 Aug 2012, 18:48

WakeUpLight.
Martin | Switch King

Post Reply