Jag kör med Windows7.
Hade en gammal version Server=1.10.1.3 och Klient=1.10.0.6 med licensnyckel.
Funkade klockrent. T.ex vid omstart av datorn så var alla Service igång och Schemaläggaren fungerade utan att man ens hade loggat in i Windows.
Uppgraderade till Server=2.0.3.9 och Klient=2.0.2.4 och efter det får jag problem med att programmet inte släcker/tänder som det ska.
Alla 5 Service är igång
Får felmeddelande i loggen :
{BusinessAccess - Invocation} --<Error> -- 2012-04-19 00:01:41 -- Failed to turn off device. Telldus APIs signalized an error when the request was sent. Error: Could not connect to the Telldus Service
{Invocation Service - Shutdown} --<Fatal> -- 2012-04-19 00:01:41 -- Main Thread Error. Exception:
SwitchKing.Server.BusinessAccess.PlatformStore.PlatformStateException
Level 1) Failed to turn off device. Telldus APIs signalized an error when the request was sent. Error: Could not connect to the Telldus Service
Could not connect to the Telldus Service
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 2 stars
-
- Administrator
Re: Could not connect to the Telldus Service
Verkar som om du antingen har en för gammal version av Telldus Center eller att installationen av Telldus Center på något sätt inte har gått igenom riktigt.
Om du har installerat 2.1.1 av Telldus Center så är nog de enklaste att avinstallera denna, starta om och därefter installera Telldus Center på nytt.
Om du har installerat 2.1.1 av Telldus Center så är nog de enklaste att avinstallera denna, starta om och därefter installera Telldus Center på nytt.
Martin | Switch King
-
- 2 stars
Jag följde instruktionen på SwitchKing:s hemsida och installerade bl.a TelldusCenter 2.1.1
Men visst, jag provar att installerar om det.
Men visst, jag provar att installerar om det.
-
- Administrator
Om ominstallation inte hjälper så måste vi tyvärr hänvisa dig vidare till Telldus. Felmeddelandet som syns i loggen - "Could not connect to the Telldus Service" - är Telldus egna. De är egentligen inte från Switch King, men Switch King återrapporterar dem via loggfilen.
Martin | Switch King