Hej, fattar inte varför SK kastar ur sig "Dåligt, ogiltigt värde" titt som tätt på en datakälla som jag har.
Ena timmen så är -2 ett giltigt värde, för att nästa gång anses som ogiltigt. Hämtningen är inställd på att göras var 10:e minut (även om värdet i källan endast uppdateras en gång i timmen för närvarande). Har testat att ställa in förfallotiden på 2h30min, men problemet kvarstår.
Något tips om vad som kan vara galet?
Tack på förhand,
/Johan
Datakälla - Ogiltigt värde
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 1 star
Datakälla - Ogiltigt värde
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Administrator
Re: Datakälla - Ogiltigt värde
Titta gärna här för vilken information vi behöver:
viewtopic.php?f=10&t=20
viewtopic.php?f=10&t=20
- Vilken version av servern kör du?
- Hur hämtar du värdet?
- Kan värdet komma från flera källor (REST+fil)?
- Vad har du angett att tidsstämpeln ska hämtas ifrån?
Martin | Switch King
-
- 1 star
Ohh, sorry.
/Johan

- Serverversion: 2.0.2.10
- Hämtar datat från teckenseparerad fil på min egen webbserver. (Filens innehåll: 2011-12-21 09:00:00;-2;97;1009;0.0)
- Hämtar enkom från denna fil
- Har angett att tidsstämpeln finns tillgängligt i filen (rad 1, fältindex 1)
/Johan
-
- Administrator
Utan att ha testkört så låter det som en bugg, men måste undersökas vidare...
När tidsstämpeln finns i filen så ska Switch King identifiera att värdet med samma tidsstämpel redan är insamlat och därefter ignorera det... Händelsen xx:10 ska, vad jag kan tänka mig på rak arm, aldrig "vara aktuell".
Det ser ju bra ut på dina värden som blir "rätt" - alltså att du har angett hämtning var 10:e minut men att du bara ser värden för jämna timmar i loggen...
När tidsstämpeln finns i filen så ska Switch King identifiera att värdet med samma tidsstämpel redan är insamlat och därefter ignorera det... Händelsen xx:10 ska, vad jag kan tänka mig på rak arm, aldrig "vara aktuell".
Det ser ju bra ut på dina värden som blir "rätt" - alltså att du har angett hämtning var 10:e minut men att du bara ser värden för jämna timmar i loggen...
Martin | Switch King
-
- 1 star
Här är skärmdumpar för datakällans inställningar om det kan vara till någon hjälp.
/Johan
/Johan
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Administrator
Har kört med liknande uppsättning ett tag men lyckas inte återskapa problemet.
Däremot kom jag på att Switch King Server från v2.0.1 numera loggar lite mer information om när ett felvärde skapas... Bifoga gärna loggfilerna för servern i ett pm eller mail så kanske orsaken till att felvärdet skapades faktiskt står att finna i dem...
Däremot kom jag på att Switch King Server från v2.0.1 numera loggar lite mer information om när ett felvärde skapas... Bifoga gärna loggfilerna för servern i ett pm eller mail så kanske orsaken till att felvärdet skapades faktiskt står att finna i dem...
Martin | Switch King