Win 7 pro 64 bit. SK client 0.8.0, SK server 0.8.1.
Jag undrar om Switch King klienten måste vara igång? För om jag inte har den igång så händer det inget, fast det loggas på servern att det händer, fast det händer inte i verkligheten. Det fungerar som man kan förvänta sig om klienten är igång.
Måste klienten vara igång?
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 3 stars
Måste klienten vara igång?
----------------------------------------------------------------------------------------------
Windows 7 Professional 64-bit, SK Server 3.2.0.2 (DB 2.5.5), SK Client 3.1.0.1
-
- 1 star
Re: Måste klienten vara igång?
Klientapplikationen skall inte behöva vara igång, den skall ju endast fungera som ett grafiskt användargränssnitt mot servern.
-
- 3 stars
Ja, det var det jag trodde. Undra vad det är för fel? Det är nog samma fel för när jag startar datorn från avstängd så ändras det inte heller.
----------------------------------------------------------------------------------------------
-
- Administrator
Har du möjlighet att maila klientens och serverns loggfiler till oss?
Gärna också ta en titt i Windows egen loggbok för att se om där finns några varningar eller fel som kan förklara detta ytterst märkliga beteende...
Gärna också ta en titt i Windows egen loggbok för att se om där finns några varningar eller fel som kan förklara detta ytterst märkliga beteende...

Martin | Switch King