Problem att synkronisera/hitta enheter i switch king?

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
Mtenghamn
1 star
1 star

Problem att synkronisera/hitta enheter i switch king?

Post by Mtenghamn » Thu 14 Apr 2011, 15:28

Hej,

Jag köpte en tellstick och några på/av switchar från NEXA och tänkte testa lite med det här. Jag hadde inga problem att få igång tellstick och kontrollera enheter med telledus programmet. Sen installerade jag Switch King servern och klient på en netbook jag har, samma som jag änvände med telledus programmet. Och det går inte att få någon kontroll av Nexa enheterna och jag förstår inte alls vad jag borde göra, jag har läst mycket av det som finns men hittar inget.

Jag har två enheter och jag har klickat knappen och sen sync knappen på datorn och tvärt om, ändå ingenting, testade också lär upp knappen men funkade inte heller. Jag har två enheter och båda visar en stor röd prick med en blå paus symbål på varje.

Några tips om vad jag gör fel eller kan testa?

Tack,
Markus

Ursäkta om svenskan är lite dålig, har bott i USA ett tag och nyss flyttat hem :)

Martin
Administrator
Administrator

Re: Problem att synkronisera/hitta enheter i switch king?

Post by Martin » Thu 14 Apr 2011, 16:44

Om du precis har installerat Switch King så är första tipset att titta så att Switch Kings tjänster körs, alternativt starta om datorn - tjänsterna startas när datorn startar upp.

Ser du samma enheter i Switch King som i Telldus Center eller har du lagt till enheterna på nytt?

"Synkronisera" i Switch King har ingenting med upplärning eller koppling till Telldus Center att göra - det gör att Switch King skickar ut en signal till enheten för att säkerhetsställa att enheten är i rätt läge (On, Off, Dim).

För att det ska fungera med "Lär upp" så krävs det att enheterna sätts i rätt läge. Hur man gör detta beror på vilka enheter du har. Det kan också vara så att minnet på enheterna är fullt och då går det inte att lära upp nya koder.
Martin | Switch King

Mtenghamn
1 star
1 star

Post by Mtenghamn » Thu 14 Apr 2011, 17:41

Det här är första gången jag kör Switch King och mina enheter kom inte upp när jag startade switch king, jag läggde till dom efter, men det funkade ju inte.

När datorn startas körs dom här services (windows 7 starter)

SwitchKingRESTService
SwitchKingInvocationService
SwitchKingHubCommunicatorService - Stopped
SwitchKingFrameworkService
SwitchKingDataCollectorService

Mtenghamn
1 star
1 star

Post by Mtenghamn » Thu 14 Apr 2011, 17:47

Ok, nu ser jag hur det funkar :) Tack

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Thu 14 Apr 2011, 17:54

Att enheterna inte dyker upp automatiskt beror på hur Telldus Center fungerar i kombination med Windows.

Se mer här (även om du nu verkar ha fått igång det):
http://www.switchking.se/sv/faq/39-konf ... dus-center
Martin | Switch King

Post Reply