tomas wrote:För gruppscheman med regel så funkar det så att händelserna i schemat gäller om regeln (eller reglerna) är uppfyllda. Om du t ex har ett tillslag kl 05:30 och ett frånslag kl 09:00 i ett schema med regel så kommer enheten vara på mellan dessa tider endast om regeln är uppfylld.
I ditt fall så kan du sätta upp en regel där solinstrålning ska vara mindre än 0,35. När solinstrålningen ökar till ett värde större än 0,35 så kommer lampan att stängas av (eller när frånslaget enligt schemat inträffar).
Jag gjorde en test med ditt förslag, men jag får det inte att fungera, när jag lägger till regeln, så visar SK att belysningen är tänd dygnet runt.
Nu är klockan 07,26 och solstrålningen är 0.59 och det lyser så fint. Har du något förslag
Jag kör med samma källa som för eftermiddagens tändning
Hmm något konstigt är det med min uppsättning, nu hoppade lamoprna igång vid 15,00 och struntade fullständigt i regeln på 0.35 funkade ju klockrent igår men inte idag, har provat med omstart på servern men det hjälper inte det heller.
Så ny är ny Xml gjord så får vi se hur det fungerar. Men jag kan inte lägga in samma regel som släcker på morgonen så som tänder på kvällen.
Då blir hela dagen blå alltså lyser den hala dagen, och det är testat det lyser.