GruppSchema rörelsesensor diskbänk

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
lighty
1 star
1 star

GruppSchema rörelsesensor diskbänk

Post by lighty » Tue 30 Jul 2013, 18:54

Hej!

Passar på att välkomna mig själv då jag är ny användare för dagen. :wave: =)

Jag har satt upp en rörelsesensor (LMDT-609) vid diskbänken och en proove kodrelä som belysningen är kopplad till.

Det fungerar första gången jag går och tex startar vattenkranen, belysningen startar. Sensor är ställd på att sluta sända om det inte är rörelse på 60s. Och i mitt gruppschema(av 19:15:00 på 19:16:00, ej tvingande) så har jag ställt att om regeln (lika med "på" och ingen hysteres) är aktiverad så ska den vara på i två minuter. Fungerar bra allting, och det slocknar fint efter två minuter.

Nästa gång jag går till disken för att ta vatten så startar inte ljuset. Och tittar jag, så ser jag först att "datakälla" säger "på" och enhet säger "på enligt schema".
Och rörelse blir återigen av efter 60s och enhet av efter 2 minuter.
(tillochmed att jag tittat i TelldusCenter och där säger den att den är på och sedan slocknar men den lyser inte. Det går att tända och släcka manuellt iaf. Och efter att jag gjort det så fungerar min automatik en gång till som den ska. Men bara en gång. Då måste jag stänga av och starta den igen med TelldusCenter 2.1.1)

Vad har jag glömt bort eller inte lärt mig ännu? :help:
Kör med nya installationer av allting. 3.2.1 och telldus duo som äntligen går att köpa igen.. win8 som klient och 2k8r2 som server.

Martin
Administrator
Administrator

Re: GruppSchema rörelsesensor diskbänk

Post by Martin » Tue 30 Jul 2013, 20:26

Välkommen! :)

Om Switch King och Telldus Center indikerar "På" så har troligtvis signalen gått iväg men inte nått fram. En rörelsedetektor av Nexa-typ kan skicka ut signaler i flera sekunder och därmed blockera utgående signaler från Duon eller andra enheter.

Du bör antingen ställa upp "Antal sändsignaler" för just den enhet som påverkas alternativt laborera med att öka "Mottagningsfördröjning" under "Inställningar -> Avancerat" (i första hand) och "Sändningsintervall (i andra hand).
Martin | Switch King

lighty
1 star
1 star

Re: GruppSchema rörelsesensor diskbänk

Post by lighty » Tue 30 Jul 2013, 20:47

Tackar för välkomnandet STORT!

Ökade Antal sänd-signaler från Standardvärde (2 stycken) till "Specifikt antal för den här enheten "4".
Och nu tänds och släcks den som den ska göra hela tiden! :clap:

Post Reply