Gjorde en post borta på telldus forum om samma problem, dock så är det forumet inte så aktivt så tänkte prova lyckan här.
Tjena införskaffade mig min första ir deckare till mitt system hemma här om helgen, nu undrar jag om det kan va så att den var trasig från fabrik (alt. jag gör något fel...)
Har en tellstick duo
Har då stoppat i de två batterierna och satt på scan i telldus center, men är lite förvirrad över vad jag ska göra efter. Jag ser ingen lampa som lyser i deckaren, eller hör något som slår om när jag viftar eller motsvarande...
Aja om någon vet hur/vad man ska göra så är jag tacksam.
/Patrik
LMDT-810 DOA?
-
- 5 stars
Re: LMDT-810 DOA?
Hej.
Starta SK klienten och gå in på tools / tellstick duo event log här ser du alla signaler som duo har snappat upp. Kolla här om du ser att det läggs på nya events när du aktiverar deckaren.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Starta SK klienten och gå in på tools / tellstick duo event log här ser du alla signaler som duo har snappat upp. Kolla här om du ser att det läggs på nya events när du aktiverar deckaren.
-
- Administrator
Re: LMDT-810 DOA?
Andra detektorer från Nexa har ofta indikering via röd lysdiod vid rörelse.
Ställt in att den ska ännu av allt oavsett ljusnivå? ...och så kort tid som möjligt.
Ställt in att den ska ännu av allt oavsett ljusnivå? ...och så kort tid som möjligt.
Martin | Switch King
-
- 1 star
Sv: LMDT-810 DOA?
Kollade loggen som du sa och där registrerades påverkningarna, så efter det fick jag tillslut ihop det.
Så tack!
Finns ingen lampa eller motsvarande i deckaren så det är lite synd då det kan va lite svårt att se när den påverkas
Riktigt dålig räckvidd dock...
Aja den funkar iallafall tackar återigen
/Ontrose
Så tack!
Finns ingen lampa eller motsvarande i deckaren så det är lite synd då det kan va lite svårt att se när den påverkas
/Ontrose
-
- 5 stars
Re: Re: Sv: LMDT-810 DOA?
Vad bra att du fick till det.Ontrose wrote:Kollade loggen som du sa och där registrerades påverkningarna, så efter det fick jag tillslut ihop det.
Så tack!
/Ontrose
Flera av oss har satt dit en annan antenn till Duo för att få bättre räckvidd.