Command line tool

Allmänna frågor och synpunkter.
Post Reply
hakha4
2 stars
2 stars

Command line tool

Post by hakha4 » Mon 06 Dec 2010, 20:37

Hej!
Nyligen upptäckt Switch King och är precis vad jag letat efter! Har programmet MainLobby/MLServer (cinemaronline.com) för att styra pool med temperaturer ,multimedia etc. och som grafiskt gränssnitt är det ett riktigt bra program. Har lyckats att uppdatera variabler i MainLobby mha EventListener från Switch King och detta fungerar utmärkt. Jag vill också kunna styra Switch King från detta program mha command line tool. Jag kan köra en bat-fil (%comspec% /k cmdline.exe %1 %2) från kommandprompten och skicka parametrar utan problem men vill göra detsamma från ett script inifrån MLServer men får inte till det. Scriptet nedan 'borde fungera' men får felmeddelande : C:\Program inte tillgänglig - Åtkomst nekad. DOS programmering är inte min starka sida!kan någon ge ett tips hur man får till ett script som fungerar

Code: Select all

Option Explicit
'#######################################################################
' call : MLScript|S_W~Switch~turnon*1
' Switchstatus send in form : 'turnon' 1 etc
'#######################################################################
Sub Switch (Params)
Dim tmp_cmd
Dim switch_nr
Dim tmp_pos
Dim cmd_torun

tmp_cmd  = Params(0)
 'for debug
  MLServer.SetVariable "ScriptOut", tmp_cmd

tmp_pos =( Instr(tmp_cmd,"*"))

cmd_torun = Mid(tmp_cmd,1,(tmp_pos)-1)

switch_nr  = Mid(tmp_cmd,(tmp_pos)+1,1)

Dim oshell
 Dim  sFile

sFile = "C:\Program Files  (x86)\Switch King\SwitchKing.Console.CmdLine\cmdLine.exe" &  Chr(32)  &  cmd_torun & Chr(32) & switch_nr  

'for debug
 MLServer.SetVariable  "ScriptOut2",sFile 

Set oshell = CreateObject("WScript.Shell")
'  oshell.Run Chr(34) & sFile & Chr(34),1,True
  oshell.Run sFile,1,True

Set shell = Nothing

End sub

MVH Håkan

Martin
Administrator
Administrator

Re: Command line tool

Post by Martin » Mon 06 Dec 2010, 21:38

hakha4 wrote:

[...] sFile = "C:\Program Files  (x86)\Switch King\SwitchKing.Console.CmdLine\cmdLine.exe" &  Chr(32)  &  cmd_torun & Chr(32) & switch_nr [...]
Du måste lägga till några "dubbelfnuttar" då det är mellanslag i sökvägen.
Gissar på att det blir:

sFile = """C:\Program Files (x86)\Switch King\SwitchKing.Console.CmdLine\cmdLine.exe""" &  Chr(32)  &  cmd_torun & Chr(32) & switch_nr
Såg också att det var ett mellanslag för mycket mellan "Files" och "(x86)", men det kanske var Copy/Paste-fel...

"Åtkomst nekad" kan ju också bero på vilken användare som du försöker komma åt applikationen med, men troligtvis är det bara "fnuttarna" som spökar.
Martin | Switch King

hakha4
2 stars
2 stars

Re: Command line tool

Post by hakha4 » Tue 07 Dec 2010, 06:37

Hej!
Tusen tack för snabbt svar! Tänk att några 'dubbelfnuttar' kan ställa till det,funkar 100% nu.
Mvh Håkan

Post Reply