Kan inte avinstallera eller installera SK pro

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
jasv011
1 star
1 star

Kan inte avinstallera eller installera SK pro

Post by jasv011 » Sun 16 Oct 2011, 11:01

Hej såg nu att den nya SK pro servern hade kommit ut. Så då försökte jag avinstallera den gamla servern och får felmeddelande om att det saknades någon fil. Och då gick jag in och raderade SK pro manuellt och nu funkar ingenting någon som har en bra lösning på detta?

Martin
Administrator
Administrator

Re: Kan inte avinstallera eller installera SK pro

Post by Martin » Sun 16 Oct 2011, 11:48

Vilken version gick du ifrån och vad var det för fil som saknades?
Vilket operativsystem och kör du 32- eller 64-bitars?
Martin | Switch King

jasv011
1 star
1 star

Post by jasv011 » Sun 16 Oct 2011, 12:08

Martin wrote:Vilken version gick du ifrån och vad var det för fil som saknades?
Vilket operativsystem och kör du 32- eller 64-bitars?

Har 32 bits Win 7

filen som saknades innan jag tog bort det manuellt var : sorttbls.nlp

den näst nyaste 1.10.1

tack på förhand.

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Sun 16 Oct 2011, 19:34

Filen sorttbls.nlp har ingenting med Switch King att göra. Lite googlande på sorttbls.nlp tyder på att din installation av .Net Framework är korrupt. Har bara skummat lite snabbt men på MSDN (Microsoft Developer Network) så tyckte jag att det verkade som om många har fått detta problem i samband med en Windows Update som Microsoft släppte i april 2011. Om .Net Framework verkligen är korrupt så kommer du troligtvis inte att kunna installera Switch King öht och du riskerar också att få problem med andra applikationer.

Jag antar att du har kvar Switch King Server i "Lägg till/ta bort program"? Jag tror att man egentligen skulle behöva lägga in Switch King 1.10 på exakt samma plats som den gamla 1.10 låg och därefter köra avinstallationsprogrammet en gång till. Det kräver dock att .Net Framework kommer på banan igen, så jag tror att du måste börja där...
Martin | Switch King

jasv011
1 star
1 star

Post by jasv011 » Mon 17 Oct 2011, 16:29

Martin wrote:Filen sorttbls.nlp har ingenting med Switch King att göra. Lite googlande på sorttbls.nlp tyder på att din installation av .Net Framework är korrupt. Har bara skummat lite snabbt men på MSDN (Microsoft Developer Network) så tyckte jag att det verkade som om många har fått detta problem i samband med en Windows Update som Microsoft släppte i april 2011. Om .Net Framework verkligen är korrupt så kommer du troligtvis inte att kunna installera Switch King öht och du riskerar också att få problem med andra applikationer.

Jag antar att du har kvar Switch King Server i "Lägg till/ta bort program"? Jag tror att man egentligen skulle behöva lägga in Switch King 1.10 på exakt samma plats som den gamla 1.10 låg och därefter köra avinstallationsprogrammet en gång till. Det kräver dock att .Net Framework kommer på banan igen, så jag tror att du måste börja där...

har nog fixat .net men nu går det inte att installera switch king pga att jag tog bort det manuellt. hur kan jag lösa detta?

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Mon 17 Oct 2011, 17:15

Hur mycket har du "kvar"?
Finns Switch King i "Lägg till/ta bort program"? Finns Switch Kings tjänster under "Kontrollpanelen - Administrationsverktyg - Tjänster"?
Martin | Switch King

Post Reply