Tjenare!
Har lite frågetecken jag måste få utredda!
Fråga 1:
Fungerar inte vanliga TellStick ihop med LMDT609?
Fråga 2:
Jag har precis införskaffat mig en LMDT609 och försökte lägga till den i "TelldusCenter".
La till den som en enhet med on/off funktion, genererade en Fjärrkontrollskod samt en enhetskod, men verkar inte som den fungerar.
När jag tittar i SwitchKing så har jag "Sensor - Hall På 1" och den ligger även under "Enheter".
Jag gjorde ett scenario där Sensorn triggas, så skall den aktivera LMDT609.
Problemet är att Sensorn triggas inte.
Fråga 3:
Kan jag på något sätt kontrollera OM sensorn fungerar?
De har ju inte direkt satt i någon lampa eller så!
Och det stod att sändaren (Tellstick) skall blinka konstant under upplärning, och så switchar man då ifrån DEL till SET på LMDT609.
Min Tellstick blinkar INTE konstant, utan under en period på några sekunder.
När den har lärt sig så skall den blinka till - det har inte min tellstick gjort med min LMDT609.
Batterierna är HELT nya!
Fråga 4:
Har tappat bort min kontroll till PBR-2300 - behöver rensa alla koderna.
Hur (om) kan jag rensa dem med min tellstick via PC?
Uppskattar verkligen svar, då jag snart dragit ur alla hårstrån på skalpen!
TellStick + LMDT609 (Rörelsedetektor) + SK
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 1 star
-
- Administrator
Re: TellStick + LMDT609 (Rörelsedetektor) + SK
Hej,
Här kommer lite svar
Fråga 1:
Jo, om du har en TellStick Duo
Fråga 2:
Lägg till rörelsevakten som en Datakälla i Switch King istället. Se till att den triggas så att Duo:n fångar signalen (Duo blinkar blått när du switchar mellan DEL och SET på LMDT609). Därefter ska du kunna se den i listan på mottagna signaler när du skapar ny datakälla för Duo.
Här kommer lite svar

Fråga 1:
Jo, om du har en TellStick Duo
Fråga 2:
Lägg till rörelsevakten som en Datakälla i Switch King istället. Se till att den triggas så att Duo:n fångar signalen (Duo blinkar blått när du switchar mellan DEL och SET på LMDT609). Därefter ska du kunna se den i listan på mottagna signaler när du skapar ny datakälla för Duo.
Tomas | Switch King