Hej. Har en fråga som jag inte lyckats hitta svar på med hjälp av sök-funktionen.
Gjorde några ändringar bland enheter i mina scenarios i switchking och funderade på vilket val som ger snabbast responstid?!
Dem valen jag tänker på, är vid ändring av enheternas status vid start av respektive scenario:
Ej påverkad
Enligt schema
Av
På
Jag antar att tellsticken sänder en av respektive på-signal vid dessa val, men hur är det med "Ej påverkad" och "Enligt schema"?
Så, spelar det någon roll på responstiden om jag väljer "Ej påverkad", "Enligt schema" (med tomt schema) eller "Av" på dom enheter jag önskar vara fortsatt släckta fast jag byter scenario?
Tycker att responstiden tills puckarna slår till är lite väl lång ibland.
Responstid på server och tellstick
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- Administrator
Re: Responstid på server och tellstick
Responstid är beroende av en hel del olika saker. Hur kort tid som praktiskt är möjlig beror på vilken typ av enhet som sänder, där IR-detektorer och magnetkontakter exempelvis gör att responstiden kan bli upp emot 4-5 sekunder beroende på att de förhindrar annan sändning på frekvensen.
Om man använder en vanlig fjärrkontroll som Tellstick är duktig att tolka kan man få ner responstiden till någonstans mellan 50 och 200ms.
Några av de egenskaper du kan ställa ner finns under "Inställningar - Avancerat"; Sändsignaler, Sändningsintervall och Mottagningsfördröjning
Dessa bör vara satta så lågt som möjligt. I grundinstallationen är de inställda på ett värde som är tänkt att passa de flesta installationer men du kan testa att sänka dessa väldigt lågt och sedan gå uppåt.
Ytterligare en inställning finns som inte går att göra via klienten, men via Switch Kings konfigurationsfil (SwitchKing Service Host.exe.config) finns en nyckel som är angiven till
Denna kan du också ändra till exempelvis
...och sedan starta om Switch Kings tjänster.
En av de största bovarna är "Mottagningsfördröjningen" som står på 1000ms i grundinställningen vilket gör att Switch King väntar _minst_ 1000ms (= 1 sekund) från det att en signal kommit in tills dess att den inkomna signalen "inspekteras", där orsaken är att den är tänkt att kompensera för motsträviga IR-detektorer eller magnetkontakter.
Om man använder en vanlig fjärrkontroll som Tellstick är duktig att tolka kan man få ner responstiden till någonstans mellan 50 och 200ms.
Några av de egenskaper du kan ställa ner finns under "Inställningar - Avancerat"; Sändsignaler, Sändningsintervall och Mottagningsfördröjning
Dessa bör vara satta så lågt som möjligt. I grundinstallationen är de inställda på ett värde som är tänkt att passa de flesta installationer men du kan testa att sänka dessa väldigt lågt och sedan gå uppåt.
Ytterligare en inställning finns som inte går att göra via klienten, men via Switch Kings konfigurationsfil (SwitchKing Service Host.exe.config) finns en nyckel som är angiven till
Code: Select all
<add key="invocationThreadSleep" value="100" />
Code: Select all
<add key="invocationThreadSleep" value="20" />
En av de största bovarna är "Mottagningsfördröjningen" som står på 1000ms i grundinställningen vilket gör att Switch King väntar _minst_ 1000ms (= 1 sekund) från det att en signal kommit in tills dess att den inkomna signalen "inspekteras", där orsaken är att den är tänkt att kompensera för motsträviga IR-detektorer eller magnetkontakter.
Martin | Switch King