x10 problem
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 1 star
x10 problem
För ett tag sen hade jag telldus och switchking installerat och det fungerade med x10 enheter. Efter dator byte så krashar switchking pga att det inte stöder x10. Har testat att installera om allt utan resultat. Finns det någon äldre version som fungerar med x10?
-
- Administrator
Re: x10 problem
Stödet i Switch King har inte förändrats gällande X10 under de senaste versionerna. På vilket sätt upplever du att X10 inte stöds nu men att det gjorde det tidigare? Felmeddelanden?
Martin | Switch King
-
- 1 star
Re: x10 problem
Innan så visades alla mina enheter både i telldus och sk. Om jag nu startar telldus först och sen sk så försöker sk ansluta mot servern. Någon stans där så kom det upp ett felmeddelande som sa "x10 inte stöds" och sen stängdes sk ner. Nu har jag installerat om telldus och sk och lyckats komma till läget att inte sk stängs av. Alla mina enheter, förutom x10, dyker nu upp. Innan när jag hade en windows 7 dator, så dök samtliga enheter upp i sk.