Tjänsterna stoppas

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Martin
Administrator
Administrator

Re: Tjänsterna stoppas

Post by Martin » Thu 08 Dec 2011, 20:11

@mikaelniklasson: Jag har installerat din databas och kört hos mig. Har skickat några signaler och gjort lite generella tester men jag ser inga problem. Det som får mig att fundera är att du har lite konstiga tecken i enhetsnamnen. Dessa tecken kan dyka upp vid uppgradering från Telldus Center 2.0.x till Telldus Center 2.1.0. Vid installationen av Telldus Center 2.1.0 så får man också en varning om detta med rekommendationen att ta bort enheterna och lägga till dem på nytt. Frågan är om det är så att uppgraderingen av dina Gao/Kjell & Co-enheter inte lyckades genomföras fullt ut vid installation av Telldus Center 2.1.0.

Om du har möjlighet att ta bort alla dina enheter ur Telldus Center och sedan låta Switch King lägga till dem igen så tror jag att det finns en stor chans att problemet försvinner.
I så fall bör du:
  • Stoppa alla Switch Kings tjänster (och Switch Kings klient)
  • Ta bort alla enheter i Telldus Center
  • Stoppa och starta tjänsten Telldus Service
  • Starta Switch Kings tjänster
  • Starta Switch Kings klient och välj alternativet som innebär att enheterna läggs till i Telldus Center
@Torie: Har du motsvarande problem med åäö i namnen på enheterna som mikaelniklasson? Har du möjlighet att bifoga serverloggarna i ett PM eller i ett email?
Martin | Switch King

ducken
1 star
1 star

Re: Tjänsterna stoppas

Post by ducken » Sat 10 Dec 2011, 10:01

Jag har också problem med att tjänsterna stoppas helt plötsligt, senast inatt. Fick starta dem manuellt nu på morgonen.
Ni får gärna titta i loggen för att se om något konstigt hänt.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Post Reply