En lite ovanlig kombination som jag har stött på är följande:
Internet <-> IP-telefonidosa <-> Router <-> Dator...
Det kan inte vara så att det finns en liknande kombination?
Kika gärna igenom felsökningsguiden för Android-klienten. Den är applicerbar även på iPhone-klienten:
http://www.switchking.se/sv/faq/42-oevr ... ng-android
Kontrollera gärna en extra gång att du har angett din publika IP-adress i iPhone-appen, och öppnat _både_ i brandväggen på routern och på Windows-burken.
Ingen risk att du använder Tre som operatör för Internet hemma?
(f.ö. så jobbar vi med en lösning som är tänkt att undanröja problemen med Port Forwarding. På planeringsstadiet i kommande verison av Switch King - iPhone-appen är förberedd för detta...)
iPhone app
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- Administrator
Re: iPhone app
Martin | Switch King
-
- 1 star
När jag kör internt ip behöver jag inte pilla routern
Endast om jag ska komma åt utifrån via hostname
Prova först så du får det att fungera med 192.x.x.x
Sen kan du labba med allt annat
Endast om jag ska komma åt utifrån via hostname
Prova först så du får det att fungera med 192.x.x.x
Sen kan du labba med allt annat
-
- 2 stars
Hmm igen! Får kontakt med demo siten direkt, däremot kommer jag inte åt servern med 192....(dvs internt)? Verkar vara min server som är galen, vad göra? Har uppdaterat till v093 sedan tidigare.
Nej, inte Tre eller IP-dosa...
-
- Administrator
Vilket operativsystem har du? Windows7-brandväggar, exempelvis, kan vara lite luriga att få till...miz wrote:Hmm igen! Får kontakt med demo siten direkt, däremot kommer jag inte åt servern med 192....(dvs internt)? Verkar vara min server som är galen, vad göra? Har uppdaterat till v093 sedan tidigare.
Om tjänsten snurrar (titta i Kontrollpanelen - Administrationsverktyg - Tjänster och leta upp SwitchKing REST Service) så är det högst troligt inte något problem med servern.
Ett fatalt fel kommer att noteras i Windows loggbok. Utöver det så har Switch Kings server en egen logg som finns under katalogen "Log", men jag tvivlar på att du kommer att hitta ngt här utan att det faktiskt är brandväggen som spökar, även om det inte är helt lätt att isolera.
Martin | Switch King
-
- 2 stars
Windows Home Server, tror det är Windows 2003 som snurrar.
REST tjänster är started.
Men ingen kontakt från annan dator på samma nätverk, däremot kommer jag åt demo-siten från denna datorn...
REST tjänster är started.
Men ingen kontakt från annan dator på samma nätverk, däremot kommer jag åt demo-siten från denna datorn...
-
- 2 stars
Voila! Du hade rätt Martin port 8800 var inte tillåten i serverns brandvägg, nu fnkar det!
Tack!
Tack!
-
- Administrator