iPhone app

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: iPhone app

Post by Martin » Tue 15 Mar 2011, 20:34

En lite ovanlig kombination som jag har stött på är följande:
Internet <-> IP-telefonidosa <-> Router <-> Dator...

Det kan inte vara så att det finns en liknande kombination?

Kika gärna igenom felsökningsguiden för Android-klienten. Den är applicerbar även på iPhone-klienten:
http://www.switchking.se/sv/faq/42-oevr ... ng-android

Kontrollera gärna en extra gång att du har angett din publika IP-adress i iPhone-appen, och öppnat _både_ i brandväggen på routern och på Windows-burken.

Ingen risk att du använder Tre som operatör för Internet hemma?

(f.ö. så jobbar vi med en lösning som är tänkt att undanröja problemen med Port Forwarding. På planeringsstadiet i kommande verison av Switch King - iPhone-appen är förberedd för detta...)
Martin | Switch King

Nixta
1 star
1 star
Posts: 13
Joined: Tue 15 Mar 2011, 12:48

Re: iPhone app

Post by Nixta » Tue 15 Mar 2011, 20:40

När jag kör internt ip behöver jag inte pilla routern
Endast om jag ska komma åt utifrån via hostname

Prova först så du får det att fungera med 192.x.x.x
Sen kan du labba med allt annat

miz
2 stars
2 stars
Posts: 19
Joined: Tue 14 Dec 2010, 09:35

Re: iPhone app

Post by miz » Tue 15 Mar 2011, 20:57

Hmm igen! Får kontakt med demo siten direkt, däremot kommer jag inte åt servern med 192....(dvs internt)? Verkar vara min server som är galen, vad göra? Har uppdaterat till v093 sedan tidigare.

Nej, inte Tre eller IP-dosa...

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: iPhone app

Post by Martin » Tue 15 Mar 2011, 21:05

miz wrote:Hmm igen! Får kontakt med demo siten direkt, däremot kommer jag inte åt servern med 192....(dvs internt)? Verkar vara min server som är galen, vad göra? Har uppdaterat till v093 sedan tidigare.

Nej, inte Tre eller IP-dosa...
Vilket operativsystem har du? Windows7-brandväggar, exempelvis, kan vara lite luriga att få till...

Om tjänsten snurrar (titta i Kontrollpanelen - Administrationsverktyg - Tjänster och leta upp SwitchKing REST Service) så är det högst troligt inte något problem med servern.

Ett fatalt fel kommer att noteras i Windows loggbok. Utöver det så har Switch Kings server en egen logg som finns under katalogen "Log", men jag tvivlar på att du kommer att hitta ngt här utan att det faktiskt är brandväggen som spökar, även om det inte är helt lätt att isolera.
Martin | Switch King

miz
2 stars
2 stars
Posts: 19
Joined: Tue 14 Dec 2010, 09:35

Re: iPhone app

Post by miz » Tue 15 Mar 2011, 21:10

Windows Home Server, tror det är Windows 2003 som snurrar.

REST tjänster är started.

Men ingen kontakt från annan dator på samma nätverk, däremot kommer jag åt demo-siten från denna datorn...

miz
2 stars
2 stars
Posts: 19
Joined: Tue 14 Dec 2010, 09:35

Re: iPhone app

Post by miz » Tue 15 Mar 2011, 21:14

Voila! Du hade rätt Martin port 8800 var inte tillåten i serverns brandvägg, nu fnkar det!

Tack!

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: iPhone app

Post by Martin » Tue 15 Mar 2011, 21:29

Gott! :clap:
Martin | Switch King

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests